2006.08.23. 15:24
Csak pénzért adta vissza a pénztárcát a közlekedési vállalat
Két angol font – 760 forint – összegű szolgáltatási díjat kért egy 11 éves fiútól egy brit busztársaság, miután visszaadta a srác elveszett pénztárcáját. A tárcában mindössze öt font zsebpénz lapult.
Charley Vincent csak akkor vette észre, hogy eltűnt a pénztárcája, miután hazaért. Édesanyja azonnal értesítette a helyi busztársaságot, ahol közölték, hogy megtalálták az elveszett tárcát, de 2 font szolgáltatási díjat kérnek a tárgyért mielőtt visszaadnák. „Mérges voltam emiatt a viselkedés miatt. 2 fontot kellett adnom saját zsebpénzemért, ami ráadásul csak 5 font volt” – panaszolta Charley a Mirror című brit lapnak. A fiú édesanyja azonban ennél keményebben fogalmazott: „Undorító. Micsoda pofátlanság. Sehol nem kérnek pénzt a saját tulajdonodért cserébe. El sem tudom képzelni, mit csinálnak a pénzzel, amit besöpörtek. Ráadásul ez a viselkedés még bosszantóbb, hogy egy gyermekkel szemben történt.”
A társaság szóvivője azonban máshogy látja a helyzetet, mint a felbőszült édesanya. Elismeri, hogy nem hétköznapi, hogy a társaságok ilyen kisebb szolgáltatási díjat szednek az elveszett tárgyakért. Ám felhívta a figyelmet, hogy az utazási feltételek között feltűntették, hogy az elveszett tárgyak visszaszolgáltatásáért pénzt kérnek. Ennek oka, hogy a visszaadás egyfajta szolgáltatás, s a válogatás, tárolás költségekkel jár.