Hírek

2006.08.29. 07:26

Beismerte a bank a tévedését

Olvasónk elveszítette személyi igazolványát. Hogy a banknál vissza ne éljenek vele, letiltatta folyószámláját. Azzal együtt a bankkártyáját is letiltották. A hölgy reklamált – sikerrel.

Rados Virág

A bankkártyát a fenti helyzetben fölösleges volt letiltani, hiszen az nem tűnt el. Csak a személyi igazolványnak veszett nyoma. De a letiltás megtörtént, és érdemes tudni: ilyenkor a bankkártyát nem tudják újra aktiválni. Megrendelésre újat gyártanak helyette, ami viszont pénzbe kerül. Nem beszélve a plusz kiadásokról, amelyek a bankkártya hiányából fakadnak. Hiszen azzal a legolcsóbb vásárolni, minden más tranzakció többe kerül. Például az is, ha személyesen veszünk fel pénzt a bank pénztárából.

A fenti történet arra példa, hogy érdemes „kinyitni a szánkat”. Gyakran dúlunk-fúlunk a minket ért sérelem miatt, de nem teszünk az orvoslásáért semmit. Olvasónk azonban reklamált a banknál, ahol a reklamációs jegyzőkönyvet fel is vették. Hamarosan kapott is rá választ: szíves türelmét kérik, mert az ügy kivizsgálása a szokásosnál több időt vesz igénybe.

A hölgy már-már legyintett, ám a tárgyban kézhez kapott következő levélben szíves elnézését kérték a kellemetlenségért. S ami a fő: bankszámláján jóváírták neki a többletköltséget, amibe az új bankkártya és a nélküle végzett tranzakciók kerültek.

Ne hagyjuk tehát magunkat, ha úgy érezzük, jogos a követelésünk. Jogainkat higgadtan érvényesítsük, különben nem sok jóra számíthatunk. Ha mi nem védjük meg érdekeinket, helyettünk ezt nem teszi meg senki.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!