Hírek

2006.08.07. 11:01

Alonso és Schumi kiesett

Nem kevesebb, mint 113 Forma-1-futam kellett a hajdani csodagyerek Jenson Buttonnak ahhoz, hogy győzni tudjon egy versenyen. S bár Alonso és Schumacher sem ért célba, a német mégis pontot szerzett.

BAMA

A totális meglepetések versenye volt az idei Magyar Nagydíj. Kezdődött azzal, hogy esett az eső. A Hungaroringen 1986 óta még soha nem volt esőverseny. A bajnokság két éllovasa, a szombaton egyaránt 2-2 másodpercre büntetett Alonso és M. Schumacher bízott is a vizes pályán való száguldás tudományában, és nem véletlenül. Míg az első rajtkockából induló Kimi Räikkönen megőrizte az 1. helyét, a mezőny eléggé összekuszálódott az első körben, de Schumacher a 11.-ről a 4., Alonso a 15.-ről a 5. helyre nyomult előre, majd Schumit is megelőzte.

Az hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a vizes pályán a Bridgestone-gumik már-már használhatatlanok, a Michelines pilóták sokkal jobb köridőket tudtak elérni. Persze, a csúszós aszfalton bárki megjárhatta, Schumi például ütközött Fisichellával, és első terelőszárnyat kellett cseréljen. Az első nagy szenzációt a 26. kör hozta, amikor Kimi Räikkönen épp a visszapillantó tükrébe nézett, nem vette észre a keményen fékező Liuzzit, és belerohant a Toro Rossóba, amitől ripityára tört a McLarenje. A különböző típusú (nedves, félszáraz és teljesen száraz pályára való) gumik cseréje és a boxtaktika révén ekkor már Alonso állt az élen, ám a Bridgestone-gumis autók is gyorsulni kezdtek. Schumacher is egyre feljebb kapaszkodott, no meg Button a Hondával, aki Alonso utolsó kerékcseréje után vette át a vezetést.

A világbajnoknak azonban ugyanazt át kellett élje, mint 1987-ben Nigel Mansell: a Renault jobb hátsó kerekéből kiesett a rögzítő csavar, és a vizes részre lecsúszva a gumihegybe vágódott. Azt lehetett hinni, hogy Alonso búcsúzásával Schumacher végképp beéri majd a spanyolt a pontversenyben, ám nem ez történt! Schumi ugyanis nem váltott át száraz pályára való gumikra, mint mindenki más, és előbb Pedro de la Rosával, majd Heidfelddel vívott vérre menő küzdelmet. Ezt a strapát már nem bírta a Ferrari, és 3 körrel a vége előtt ő is kiállt! Így alakult ki a végeredmény, egy szokatlan hármas a dobogón: Button, de la Rosa és Heidfeld. Mindenképp meg kell említeni, hogy a Honda saját csapattal utoljára 1968-ban nyert versenyt.

A versenyt tehát Schumacher nem fejezte be, de mivel a lengyel Robert Kubicát diszkvalifikálták, így a német pilótát a szabályok szerint a 8. helyre rangsorolták, vagyis egy pontot szerzett. Fernando Alonso továbbra is 100 ponttal áll a világbajnoki címért folytatott versenyben, őt követi a hétszerez világbajnok, Michael Schumacher 90 ponttal.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!