Hírek

2006.07.25. 19:18

Letáncolták a focivébét

A saját gyártású produkciók uralják a kereskedelmi televíziók legnézettebb műsorainak toplistáját. Az első öt helyen az RTL Klub van fölényben, de a TV2-nél állítják: a napi rendszerességű műsoroknál ők a nyerők.

Dián Tamás

[caption id="" align="alignleft" width="150"] Tánc, hírességek és nagy hírverés – az RTL Klub megtalálta a jó receptet - fotó: RTL Klub
[/caption]Ha valakit a nyár elején megkérdeznek, hogy mi lesz az év legnézettebb műsora, az illető valószínűleg gondolkodás nélkül rávágja, hogy a futball-világbajnokság döntője. Ami egyébként logikus is, hiszen a foci a világ legnépszerűbb játéka. Nálunk mégis megtörtént az a furcsaság, hogy egy táncverseny, a Szombat esti láz magasabb nézőszámot produkált. A május 28-i adást több mint 2,6 millióan látták, míg az olasz és a francia válogatott meccsére – igaz, csak 12 ezerrel – kevesebben voltak kíváncsiak. Tegyük hozzá gyorsan: mindkét helyezés az RTL Klub statisztikáját javította, mint ahogy a legnézettebb műsorok toplistáján szintén e csatorna fölénye a jellemző. A TV2 „becsületgólját” az 5. helyen álló Áll az alku 2,3 millió nézőt vonzó február 22-i adása érte el. Érdekesség, hogy a harmadik helyen olyan produkció áll, amelyet megszüntetnek. A Legyen Ön is milliomos szeptembertől nem indul újra, pedig népszerű volt.

„Vágó István műsora az utóbbi időben elfáradt – jelentette ki lapunknak Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója. – A nézettsége ugyan jó volt, ám önmagához képest kezdett hanyatlani. Egy sikeres vetélkedőnek jót tehet, ha egy ideig pihentetik.” Ami az abszolút nézettségi toplista első tíz helyét illeti, feltűnő, hogy két film és a focivébédöntő kivételével csupa saját gyártású produkció szerepel. Rényi Ádám, a TV2 PR-csoportvezetője szerint ennek az az oka, hogy a kereskedelmi adók saját műsoraikat intenzívebben hirdetik. Szereplésükről elmondta: tény, hogy a legnézettebb műsorok terén a konkurencia jobban áll, ám a napi versenyben stabilabbnak érzi a TV2 helyzetét.

„Az Áll az alku mindennap ott van a legnézettebb műsorok között – mondta. – Ez azt jelzi, hogy napi összehasonlításban sokkal szorosabb a küzdelem.” Közvetve egyébként az is a TV2 elégedettségét növelheti, hogy a Barátok közt egyetlen epizódjával sem tudott bekerülni a 10 legnézettebb műsor közé, s ebben nagy szerepet játszhat a Jóban, rosszban közönségszipkázó hatása is.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!