Hírek

2006.01.11. 07:00

Becsapott a pizzafutár-szolgálat

HAMIS REKLÁM Olvasónknak időgaranciát ígért egy futárszolgálat. A futár tíz percet késett, a hölgynek mégis fizetnie kellett. A számlára ugyanis a rendelés idejeként későbbi időpontot írtak.

BAMA

A megoldás egyszerű - mondták a Magyar György és Társai Ügyvédi Irodában. Ha a pizzát telefonon rendeltük, kérjük ki a telefontársaságtól a hívásrészletezést. Ezen feketén-fehéren látszik a pizzafutár-szolgálat száma mellett a telefonálás időpontja. Vagyis írásos bizonyítékunk van róla, hogy mikor rendeltük az ételt. Ha tehát megvan a lista, küldjük el azt a cégnek egy levél kíséretében. Ebben visszakövetelhetjük a rendelés árát - hiszen az időgaranciával ők ingyenességet ígértek. Ugyanakkor kérhetjük egyéb költségeink megtérítését. Hiszen igénybe vehettünk ügyvédi vagy más szakértői segédletet, és a telefontársaság listája is pénzbe került.

Az ügyet a vétkes szerződésszegés tipikus esetének tartja dr. Bobál Pál, a Pest megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója. Ebből akár polgári per is lehet. (Más kérdfés, hogy ki nyújt be keresetet egy 999 forintos pizza miatt.) Az esetet bejelenthetjük a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnak. De akkor is legyünk szemfülesek, amikor éppen történik a dolog. Mindent próbáljunk meg, hogy írásos nyoma maradjon. Tüntessük fel a futárnál maradó számlamásolaton az időpontot, mikor érkezett a pizza. Vita esetén ugyanis előfordulhat, hogy nekünk kell bizonyítanunk. Az eset a reklámtörvényt is sértheti. A megtévesztő reklámért reklámbírság szabható ki.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!