2005.08.11. 00:00
Előremenekül a telefoncég
Ebben az évben is tovább csökkent hazánkban a vezetékes telefonvonalak száma. A piacvezető T-Com számítógépszervizelést is vállal.
[caption id="" align="alignleft" width="320"] Noha az emberek még sokáig számolnak a vezetékes telefonnal, a mobiltelefónia szorításában teret veszítenek a hagyományos szolgáltatók
[/caption]Idén az első negyedévben 3,5 millió vezetékes telefonvonal volt üzemben, 100 lakosra 35 vezetékes fővonal jut. Ez év májusában a bekapcsolt vezetékes fővonalak száma több mint 16 ezerrel 3493071-re csökkent. 2004 májusában 100 lakosra még 35,52 fővonal jutott, és a háztartások telefonellátottsága még 71 százalék volt. Egy év elteltével ez is negatív tendenciát mutat, 2005 májusában áprilishoz képest 0,2 százalékponttal 69,7 százalékra mérséklődött.
A Magyar Telekom arról tájékoztatta lapunkat, hogy 2003 végére sikerült megállítaniuk az ügyfélszám csökkenését, 2004-ben pedig nőtt is a lakossági és a kisvállalati vonalaik száma. Az idei év első felében ismét csökkent a vonalszám, és ennek megállítására – a korábbi évekhez hasonlóan – új, kedvező díjcsomagokat kínál a vállalat. Emellett a T-Com a több lábon állás receptjét követi. Szuperszervíz szolgáltatást vezetett be azon ügyfeleinek, akiknek számítógépe lelassul, fontos dokumentumok szállnak el, rakoncátlankodik a nyomtató vagy nem sikerül telepítenünk bizonyos programokat. Vállalják vírusirtó program felrakását is. A Szuperszerviz Budapesten és környékén a helyszínen, távsegítség formájában pedig országosan képes segíteni. Ha esetleg nem sikerül megoldani a felmerülő problémát, akkor kiszállási díjat sem kell fizetni. A szolgáltatás feltétele a T-Com-előfizetés.
Egy átfogó kutatás során a Bell Research felmérte a vezetékes telefonnal kapcsolatos használói szokásokat. Az emberek szerint a vezetékes telefon egyik fő előnye, hogy folyamatos és biztonságos elérhetőséget nyújt. Ez különösen az idősebbeknek lényeges. Fontos még a könnyű kezelhetőség, mert a modern technikával nehezebben barátkozóknak egyszerűbb a vezetékes készülék használata. A fiatalok számára az internetezés miatt kell a vezetékes vonal, a felnőttek közt pedig sokan úgy gondolják, hogy bizalomkeltő, ha valakinek vezetékes száma is van.
A vezetékes telefon ideje tehát még korántsem járt le, a mobilok térnyerése mellett is még sokáig igény lesz rá és a lakosság több mint fele úgy véli, a mobiltelefon sosem lesz képes teljesen kiszorítani a hagyományos vezetékes távközlést.
Számítógép-javítási díjak néhány szolgáltatónál
Kiszállási díj Munkadíj
T-Com Szuperszervíz 5000Ft tételes lista alapján, vagy
átalánydíj: 2 óráig 16 000, vagy
3 órára 20 000 Ft (kiszállási díjjal együtt)
PC Doki nincs 5000 Ft/óra
Jeriko Blue Kft. 3000 Ft 3000 Ft/óra
Kiszállási díj Munkadíj
T-Com Szuperszervíz 5000Ft tételes lista alapján, vagy
átalánydíj: 2 óráig 16 000, vagy
3 órára 20 000 Ft (kiszállási díjjal együtt)
PC Doki nincs 5000 Ft/óra
Jeriko Blue Kft. 3000 Ft 3000 Ft/óra Noha az emberek még sokáig számolnak a vezetékes telefonnal, a mobiltelefónia szorításában teret veszítenek a hagyományos szolgáltatók -->