2005.07.12. 00:00
Fél órát álltam sorba, mert egy pénztár élt
Olvasónk fárasztó sorbanállásra kényszerült a Westend-beli New Yorker üzletben. A három pénztárból csak egy dolgozott. A többi kiszolgálónak lejárt a munkaideje.
Ha az üzlet nyitvatartási időben bezár, akkor megbüntethetik. Nem járhat el ugyanis másképpen, mint ahogy az a működési engedélyében áll. Ezt dr. Bobál Pál, a Pest Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója mondta el. Minden ilyen ügy az illetékes polgármesteri hivatal jegyzőjének a hatásköre. Nála lehet panaszt tenni, ha ilyesmit tapasztalunk. Más a helyzet, ha az üzlet nyitva tart, csak munkaidő végén kisebb létszámmal dolgozik. A fenti eset ezt példázza. Sajnos a körülmény a jogszabályokkal nem ellenkezik. Ilyen kérdésekben a tulajdonos határoz. Észrevételünket a vásárlók könyvében rögzíthetjük. A bejelentésre a tulaj köteles írásban válaszolni.
A fentiekben a panaszos hamar meg is kapta a feleletet. Udvariasan elnézést kértek tőle, és sajnálkoztak, hogy kellemetlenség érte. A történteket valóban azzal indokolták: ők a tapasztalt munkarend szerint dolgoznak. Tehát úgy tűnik, minden marad a régiben. A legcélravezetőbb fogyasztói védekezés, ha nem vásárolunk többet ebben az üzletben. Ha sokan így tennének, a tulajdonosok ráébrednének, érdemes változtatniuk a dolgokon, különben komoly kár éri őket.