2005.07.14. 00:00
Becsapott az utazási iroda, mit tegyek?
Olvasónk borsos összeget fizetett egy utazási irodának a kiszemelt külföldi útért. A szálláshelyen az ígérettel szemben az ablak nem a tengerre, hanem egy csúnya tűzfalra nézett.
Amikor befizetünk egy utazási irodához, voltaképpen polgárjogi szerződést kötünk velük. Erre a Magyar György és Társai Ügyvédi Irodában hívták fel a figyelmet. A szerződés rögzíti mindkét fél jogait és kötelezettségeit. Jelen esetben a megállapodás egy bizonyos útra szól. Úti céllal, szállással, ellátással, programokkal. Költségeink, vagyis az út ára arányos a szolgáltatással.
Ha a szállás nem megfelelő, az ellátás rossz, a programok elmaradnak, akkor aránytalanság áll be. Hiszen mi nem arra szerződtünk, amit a pénzünkért cserébe kaptunk. Ezt hibás teljesítésnek nevezik. A befizetett összeg és a teljesítés értéke közti különbözetet az utazási irodának meg kell térítenie. Kérhetjük tehát, hogy szállítsák le az utazás árát, illetve a helyszínen orvosolják a hibákat. Utóbbi megoldás gyakran lehetetlen. (Nem létezik például tengerre néző szoba.) Ilyenkor hazajövetelünket követően kérhetjük az irodától az utólagos árcsökkentést.
Fontos, hogy panaszainkról, a hibás teljesítésről jegyzőkönyv szülessen, amelyet az iroda kitelepített vagy velünk utazó munkatársa vesz fel. A jegyzőkönyvet írassuk alá útitársainkkal is.
REGGEL, 1122 Budapest, Városmajor u. 12–14.
Tel.: (36-1) 488-5541 (rögzítő is) e-mail: [email protected]
REGGEL, 1122 Budapest, Városmajor u. 12–14.
Tel.: (36-1) 488-5541 (rögzítő is) e-mail: [email protected] -->