Hírek

2005.06.29. 00:00

Marija mesés vagyona

Tíz évvel ezelőtt Jurij Sarapov százötvenezer forintnak megfelelő hitelt vett fel, hogy Moszkvából Floridába repülhessen, megmutatni lánya tudását az edzőkirály Nick Bollettierinek.

Árvay Sándor

Változnak az idők, állapíthatja meg manapság az immár wimbledoni bajnoknő, 18 éves Marija, amikor a csuklóján levő négyszázezer forintos karórájára pillant… Manapság évi 3,8 milliárd forintos bevételével a csinos orosz teniszezőnő a földkerekség legjobban kereső női sportolója. Más kérdés, hogy ezzel a 18,2 millió dolláros gázsival a férfiak kereseti listáján be sem férne a Top 20-ba (a rangsorelső Tiger Woods amerikai golfozó 87 millió dollárt, potom 17,4 milliárd forintot keresett tavaly). Mondani sem kell, nem elsősorban az egyébként horribilis versenydíjakból jön össze a fenti összeg. Persze az sem megvetendő, hiszen már az idei esztendő eddig lepergett napjaiban is összejött a szép Marija számláján több mint egymillió dollár. Az igazán nagy falat azonban a reklámszerződésekből származik. Az a hét nagy cég, amely reklámjaiban szerepelteti a világsztárt, összesen évi kétmilliárd forintnyit utal át számlájára.

A Motorola csapott le először a 17 esztendősen wimbledoni bajnokságot nyerő szőke lányra. Világszerte ismerős a kép, ahogy Marija Sarapova a Centre Court füvéről, a Serena Williams elleni döntő megnyerésének pillanatában máris telefonozza édesanyjának az örömhírt… Tavaly augusztusban aztán megköttetett a szerződés, amely hét évre a Motorolához köti Sarapovát. Nem rossz üzlet… S érkezett a többi ajánlat is: óragyártó, sportszeres cég, fotós multi, egytől egyig világmárka. Mindenkinek bombaüzlet a reklám – a sztár fényképével, segítségével. Marketingtanulmányok bizonyítják, hogy a női sportolók világában manapság a tizennyolc esztendős Sarapova a legjobb reklámhordozó.

Bármennyire is különös, az ifjú orosz szépség tudatosan felkészült a szerepre. Alig volt nyolcesztendős, amikor apjával Floridába érkezett (édesanyja, Jelena még két esztendeig várt az orosz és az amerikai hatóságok engedélyére). A Bollettieri-szerződés megkötéséig igen szerényen kellett élniük, ám a legutóbbi nyolc évben már nem voltak anyagi gondjaik. Nemsokára „bejelentkezett” érte a marketing óriásvállalat IMG, s azóta szalad a szekér. Jöttek az eredmények is. A 2002-es profibemutatkozás évében Marija Sarapova az 532. helyen zárta az idényt. Ma ő a második, s várhatóan sikerrel ostromolja a királynői trónust…

Marija és a hét óriás

Számos reklámszerződése közül a hét legnagyobb jóvoltából évi

kétmilliárd forintnyival gazdagszik Sarapova számlája (cég- szerződés forintban):

Motorola 205 millió

TAG Heuer 205 millió

Canon 410 millió

Parlux Fragrances 205 millió

Colgate-Palmolive 410 millió

Nike 203 millió

Prince 167 millió

kétmilliárd forintnyival gazdagszik Sarapova számlája (cég- szerződés forintban):

Motorola 205 millió

TAG Heuer 205 millió

Canon 410 millió

Parlux Fragrances 205 millió

Colgate-Palmolive 410 millió

Nike 203 millió

Prince 167 millió -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!