Hírek

2005.06.16. 00:00

Csoportos elbocsátás, elfolyó közpénz?

Személyi kérdésekről, elbocsátásokról, közpénzek luxuscikkekre pazarlásáról szóltak az elmúlt napok Duna Televízió körüli hírei. A médium elnöksége Cselényi László vezetésével tegnap sajtótájékoztatón ismertette álláspontját.

Király Katalin

[caption id="" align="alignleft" width="152"] Cselényi László
[/caption]A televízió csoportos elbocsátással nyolcvan embert ment fel, miközben állítólag közpénzeket fordítanak luxuscikkekre. Az elnök szerint a japánkert nem más, mint a dolgozók keze munkájával létrehozott, virágos terasz. Az elnöki autó sem a megjelölt, nagy értékű Peugeot 607, csupán 407-es. Információink szerint azonban a bemutatott terasz nem azonos a japánkerttel, amely még nem készült el.A megszüntetett hírigazgatói poszt ügye is tanulságos. A köztársaságielnök-választáskor a rendkívüli híradó késedelmes sugárzása miatt Kresz László hírigazgatót az elnök felfüggesztette állásából, s egy napra kitiltotta az épületből. A Kresz László ellen indított vizsgálat nyomán a vádak nem igazolódtak, ám a hírigazgatói posztot „túlságosan hierarchizáltnak” ítélték, és megszüntették. Pomezanski György alelnök szerepét a késedelmes sugárzásban nem firtatták. Az elmozdított hírigazgatónak beosztott szerkesztői állást ajánlottak fel. Ha ki kellett tiltani az épületből, miért tartják alkalmasnak bármilyen posztra?

Cselényi László elnök az önmaga rendezte filmekre kötött sugárzási szerződést mint a Duna Televízió elnöke. Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) ugyanis csak úgy nyújt külsős cégeknek dokumentumfilmre támogatást, ha ahhoz csatolják egy televízió sugárzási nyilatkozatát. – Természetes, hogy ezeket befogadom, hiszen remekül illeszkednek a Duna Televízió műsorrendjébe – jegyezte meg Cselényi, aki nem tartja etikátlannak eljárását. Hozzátette: ő maga nem kíván szerzői honoráriumot fölvenni. Ám ha a külső produceri irodákhoz befolyó gyártási pénzek „kibújnak” a Duna szigorú gazdálkodási rendszeréből, mennyire válik követhetővé, mi hová folyik el?

Az elnök úgy látja, a mostani vádak hátterében az áll, hogy egy „szintén nemzeti és szintén konzervatív televízió irigyli” a Duna pozícióját, ezért egy hozzá közelálló napilapon keresztül indított támadást a médium ellen.

Király Katalin Cselényi László -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!