2005.05.21. 06:42
A kis Schumi büntetése
Pénteken nem bőgnek fel az ezer lóerős motorok Monaco utcáin, ami persze nem jelenti azt, hogy nem zajlanak az események a hercegségben.
A történések középontjában természetesen a Schumacher fivérek és a két gumiszállító cég áll. Ralfnak a Michelin, Michaelnek pedig szokás szerint a Bridgestone okoz fejfájást. A francia gumigyártó az elmúlt napokban nem igen állt a helyzet magaslatán, alkalmazottjai két olyan hibát követtek el alig egy hét alatt, amiből egy is sok lenne az egész szezonra.
A múlt héten Alexandr Wurz kapott defektet közel 300 kilométeres sebességnél, mint kiderült, az abroncs hibájából. A Michelin gyárában ugyanis az abroncsnak az autón elfoglalt helyét jelző vonalkódot nem a szokásos külső, hanem a belső oldalra tették. A szerelők erről persze mit sem tudtak, így a hibás kerék nem a megfelelő oldalra került. Az abroncs nem bírta a szokatlan terhelést, aminek egyenes következménye volt a baleset.
A hibát aztán tegnap újabb hibával tetézték a franciák. A szenvedő fél ezúttal Ralf Schumacher volt, ugyanis ő kapott büntetést a technikusok hibájáért. Az egyik jó szándékú Michelin-munkás ugyanis jelezte a hibát a Toyota csapatnak, vissza is kérte a rosszul címkézett gumikat, és újakat adott helyette. Csakhogy erről elfelejtette értesíteni a nemzetközi szövetség (FIA) illetékeseit, ők pedig az új szabályok szellemében eljárva jól megbüntették a Toyota pilótáját. Az idei regula ugyanis kimondja, hogy minden hétvégén ugyanaz az egy garnitúra abroncs használható az edzéseken és a futamon is. Ralf fél másodperces büntetése, melyet az időmérő edzéseken elért eredményéhez adnak hozzá, retorziónak számít, hiszen Monacóban alig van esély az előzésre.
Michael eközben továbbra is a Bridgestone-nal hadakozik. A japán gumigyártó óriási presztízsveszteséget volt kénytelen elszenvedni a barcelonai dupla defekt során, és Monacóban sem nagyon sikerült eltalálni a megfelelő összetételt. Erről tanúskodik Schumi 11. és csapattársa, Barrichello 15. helye a csütörtöki szabadedzésen. A hétszeres világbajnok egyre türelmetlenebbnek tűnik: „Mindkét szabadedzésen vibrált alattam az autó. Ezt alaposan ki kell elemeznünk.”
Az idősebb Schumachernek emellett a visszavonulásával és a korával foglalkozó pletykákkal is meg kell küzdenie. Ebben a műfajban egykori felfedezője, a Renault mostani csapatfőnöke, Flavio Briatore jár az élen. Miután a múlt héten kijelentette, hogy Schumi már túl öreg a Forma-1-hez, ezúttal finomabb húrokat pengetett: „Michael túl sokáig volt egyedül a csúcson. Ő egy igazi harcos, a harcosnak pedig ellenfélre van szüksége.” A rutinos főnök nyilván saját pilótáira, Alonsóra és Fisichellára gondolt elsősorban.
Az is kiderült, miért fogadta olyan higgadtan az imolai botrány utáni két futamról szóló eltiltást a BAR–Honda csapata. Max Mosley, az FIA elnöke amellett kardoskodott, hogy az engedélyezettnél könnyebb autóval versenyző angolokat zárják ki, a mindenható Bernie Ecclestone azonban kiállt a BAR mellett. „Attól tartottam, hogy ha keményebben lépünk fel, akkor a Honda elhagyja a sorozatot, ez pedig nagyon sokat ártana a Forma–1-nek” – árulta el indítékait Ecclestone. Az ellenfeleivel szemben idén kíméletlen Renault a pályán kívül másik arcát is megmutatja. Az ebay internetes aukciós cégen keresztül árverést szerveznek az ENSZ Menekültügyi Főbiztossága számára. Az aukción a pilóták által aláírt versenyzői ruhák, valamint korábbi F1-es Renault-k alkatrészeit lehet megvenni. A befolyt összeget a menekülttáborokban élő gyermekek megsegítésére fordítják.
A Red Bull Racing egyelőre nem gyűjti, hanem költi a pénzt. A csapat a kikötőben horgonyzó jachtokon ütötte fel főhadiszállását, és a Csillagok háborúja sorozat III. részének cannes-i díszbemutatójára érkezett sztárokat látja vendégül. A szerdai hatalmas vihar ugyan majdnem elfújta a bázist, de úgy tűnik, az erő az osztrákokkal volt.
persze nem jelenti azt, hogy nem zajlanak az események a hercegségben. Hegyi Áron „Michael túl sokáig volt egyedül a csúcson. Ő egy igazi harcos, a harcosnak pedig ellenfélre van szüksége.” -->