Hírek

2005.01.05. 00:00

Újra megrohamoztuk Bécs áruházait

Pénzük erősödése megnövelte az új európai uniós tagállamok polgárainak vásárlókedvét. A magyar, a cseh, a szlovák és a lengyel vevők szívesen indulnak bevársárlóútra. Ausztria és Németország, a két kedvenc.

Világgazdaság–Reggel

A Bécs melletti Shopping City Südben (SCS) 2004 karácsonyát megelőzően minden eddiginél több magyar vásárolt. Az ausztriai bevásárlást nem az árfolyammozgások motiválják elsősorban. A széles választék, a lehető legaktuálisabb vonzza a vevőinket – mondta az SCS sajtószóvivője, Manfred Buchacher.

Európa második legnagyobb bevásárlóközpontja 2004 nyarán végzett felmérést a vásárlóközönségről. A magyarok, csehek és szlovákok átlagosan 220–260 euró közötti összeget költenek el egy vásárlás során. A románok ennek kétszeresét hagyják ott a kasszánál. Romániából ennél kisebb tétel miatt nem lenne érdemes a hosszú utat megtenni. Kelet-Közép-Európából elsősorban a márkahű, nagyobb vásárlóerővel bíró fogyasztói rétegek látogatnak az SCS-be, és jellemzően ruházati cikkeket, illetve elektronikai termékeket keresnek.

Az új uniós tagországok polgárainak vásárlóereje számottevően erősödött. Jelenlétük egyre inkább érezhető a kereskedelemben. Az átlagkereset ugyanakkor a kelet-közép-európai térségben még mindig csupán egyötöde a németországi szintnek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!