2005.01.05. 00:00
Újra megrohamoztuk Bécs áruházait
Pénzük erősödése megnövelte az új európai uniós tagállamok polgárainak vásárlókedvét. A magyar, a cseh, a szlovák és a lengyel vevők szívesen indulnak bevársárlóútra. Ausztria és Németország, a két kedvenc.
A Bécs melletti Shopping City Südben (SCS) 2004 karácsonyát megelőzően minden eddiginél több magyar vásárolt. Az ausztriai bevásárlást nem az árfolyammozgások motiválják elsősorban. A széles választék, a lehető legaktuálisabb vonzza a vevőinket – mondta az SCS sajtószóvivője, Manfred Buchacher.
Európa második legnagyobb bevásárlóközpontja 2004 nyarán végzett felmérést a vásárlóközönségről. A magyarok, csehek és szlovákok átlagosan 220–260 euró közötti összeget költenek el egy vásárlás során. A románok ennek kétszeresét hagyják ott a kasszánál. Romániából ennél kisebb tétel miatt nem lenne érdemes a hosszú utat megtenni. Kelet-Közép-Európából elsősorban a márkahű, nagyobb vásárlóerővel bíró fogyasztói rétegek látogatnak az SCS-be, és jellemzően ruházati cikkeket, illetve elektronikai termékeket keresnek.
Az új uniós tagországok polgárainak vásárlóereje számottevően erősödött. Jelenlétük egyre inkább érezhető a kereskedelemben. Az átlagkereset ugyanakkor a kelet-közép-európai térségben még mindig csupán egyötöde a németországi szintnek.