2005.01.11. 00:00
Nem cserélték ki a hibás árut
JÓTÁLLÁS Olvasónk nászajándékba kapott egy, a budaörsi Média Marktból származó DVD-készüléket. Három nap múltán bontotta fel. A gép rossz volt, de az üzlet nem cserélte ki.
Kormányrendelet szól arról, miképpen kell rendezni a jótállással kapcsolatos ügyeket. Erre dr. Bobál Pál, a Pest Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója hívta fel a figyelmet.
Külön listát készítettek, amely termékekre köteles a forgalmazó legalább egyéves garanciát vállalni. A DVD-készülék szerepel a jegyzékben. Jótállási igényünket 72 órán belül jeleznünk kell.
Ha a határnapon az üzlet zárva tart, a határidő áttolódik a következő napra. A garancia nem feltétlenül jár együtt termékcserével. A kereskedő elsődleges feladata gondoskodni a javításról. Ha ez maradéktalanul nem lehetséges, kérésünkre ki kell cserélnie a hibás árut. A csere feltételei sérthetik vásárlói érdekeinket. Előfordulhat például, hogy nem tudnak ugyanolyan termékkel szolgálni. Ilyenkor kérésünkre kötelesek visszaadni a vételárat.
Mindig vetessünk fel jegyzőkönyvet! Jogos jótállási igényünket a bíróság előtt érvényesíthetjük. Peren kívül a békéltetőkhöz is fordulhatunk.
A Pest Megyei Békéltető Testület címe: 2331 Dunaharaszti, Fő út 266. Telefonszáma: (24) 531-170. Ők díjmentesen kivizsgálják ügyünket.