Hírek

2005.01.21. 00:00

Megtakarítás az új bérlettel

Újabb hiteleket vesz fel a BKV, mégsem romlik a közlekedés színvonala. Igaz, nem is sokat javul. Meghosszabbítanak egy villamosvonalat, elindítanak két helyi járatot. Viszont a munkavállalók juttatásként megkaphatják a bérletet munkáltatójuktól.

Vajta Zoltán

Mégsem megy csődbe a BKV, de állami garanciával újabb 15 milliárd forint hitelt vesz fel. Év végére így 60 milliárd forint lesz a cég adóssága. Az átlagember számára felfoghatatlan hitelállomány ellenére idén is vásárol ötven Volvo buszt a BKV. Ezekkel nyáron nemcsak a metrót, hanem a szentendrei HÉV-et is pótolják majd. Idén ugyanis elkezdik felújítani a pályát a Batthyány tér és Békásmegyer között. A 2-es metró vonalán a Keleti pályaudvar, az Astoria és a Batthyány téri állomás újul meg.
Trolibuszból hatot várásol a BKV. Ezeket a 76-os vonalon állítják forgalomba. Pesterzsébeten tavasszal új járat indul a Gubacsi lakótelep és a Mediterrán lakópark között. A költségeket a XX. kerület állja. Hasonló a helyzet az Infopark-busszal is.
Meghosszabbítják a 18-as villamost a Savoya Park bevásárlóközpontig. Ezentúl nemcsak reggel, hanem délután is jár a Budagyöngye és Albertfalva között. Akár hónapokon belül éjszakai járatokat kaphatnak az este 11 óra után megközelíthetetlen városrészek. A BKV hosszú, a külvárosokat és a Belvárost is érintő éjszakai járatokat indít.
A szolgálati buszokra pedig fel fogják engedni az utasokat.
Idén is lesz villamosszünet a
4-es, 6-os vonalán. Jövőre megérkezik az első alacsony padlós Siemens villamos. Azonban ahhoz, hogy forgalomba állítsák, át kell építeni a pályát a Margit hídon. Több helyütt a rámpákat is át kell alakítani a megállókban. Újdonság, hogy a munkáltató juttatásként megvásárolhatja alkalmazottainak a BKV-bérletet. Akár tízezer forint adómentes juttatást is kaphatnak így a dolgozók. Ezzel a BKV is jól jár, hiszen várhatóan csökkeni fog a bliccelések száma. Idén bevezetik a közös bérletet. Vajda Pál főpolgármester szerint ez azt jelenti, hogy „elég volt a tökölésből”, elindítják végre a közlekedési szövetséget. Ennek tagja lesz a BKV mellett a MÁV és a Volán is. A városban pedig nemcsak busszal, villamossal, metróval, hanem vonattal is utazhatunk a bérletünkkel.

Demszky és az 5-ös metró

Demszky Gábor főpolgármester bejelentette, hogy 2007-ben megkezdődhet az 5-ös metró építése. Ehhez európai uniós támogatásra lesz szükség. Mindenesetre már készül a megvalósíthatósági tanulmány. Az új metró drágább és hosszabb lesz a 4-esnél. A szentendrei és a csepeli HÉV-et kapcsolja öszsze egy, a városi metróvonalon keresztül. Olyan fontos helyszíneket érint majd, mint a Kálvin tér, Astoria, Oktogon, Lehel tér és a Margit-sziget.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!