Hírek

2004.11.29. 06:27

Az Audi hosszú távra tervez

Kevesen tudják, hogy a győri Audi a maga ötezer dolgozójával több mint másfélszer annyi értékben szállít külföldre, mint a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar együttesen. Thomas Faustmann, az Audi Hungária Motor Kft. ügyvezető igazgatója beszélt lapunknak terveikről, a magyar munkatársak elkötelezettségéről.

Hajnal László

[caption id="" align="alignleft" width="266"] Négy gyermeke van, ketten közülük gimnáziumba járnak. Azért laknak Ausztriában, és ingáznak, mert Győrben nem találtak német nyelvű középiskolát
[/caption]– Milyen helyet foglal el a győri gyár az Audi-, illetve a Volkswagen-csoport felépítésében?
– A győri Audi Hungária Motor Kft. meghatározó beszállítója mind az Audinak, mind a Volkswagen-csoport más autógyárainak. Az Audikba az A2-es kisautók motorjain, illetve az A8 hosszú változatába épített 12 hengeres erőforráson kívül kizárólag Győrben készült motorokat szerelnek. A VW-csoport más márkáiba, a Volkswagenbe, Skodába, Seatba pedig 30 százlékban kerülnek itt gyártott motorok. Maga a cég, bár 100 százalékban az Audi AG tulajdona, teljesen önálló magyar jogi személy.

– Múlt év óta vezeti a gyárat. Sikerült beilleszkednie?
– A beilleszkedés sokkal gyorsabban ment, mint korábban gondoltam. A gyár munkatársai barátságosan, segítőkészen viselkedtek velem. Ami tetszik a magyarok mentalitásában, ahogy azonosulnak a kultúrájukkal, büszkék az országukra, zenéjükre, ételeikre, boraikra. Szeretek itt dolgozni.

– Milyen vezetési filozófiával irányítja a társaságot?
– Azt hiszem, elég szabad és széles teret adok a munkatársaknak. Megállapodunk a célokban, mit szeretnénk elérni egy bizonyos idő alatt. Azt viszont, hogy hogyan jutnak el a kitűzött célok megvalósításáig, már ők választhatják meg. A rugalmas munkavégzésnek ez az egyik pillére.

– Mennyire elégedett a magyar munkatársakkal?
– A képzettségükkel teljes mértékben elégedett vagyok. Tetszik az a készségük is, hogy szívesen és sokat képesek dolgozni. Gyorsan és céltudatosan oldják meg a feladatokat. Ezek a tulajdonságok alapozzák meg a győri gyár elismertségét az Audin belül és nemzetközileg is.

– Milyen további fejlődési lehetőséget lát a győri Audi előtt?
– Azt, hogy növeljük a termelést, több motor készüljön, s hogy mindez nagyobb értékteremtés mellett valósuljon meg. Harmadikként pedig azt emelném ki, hogy az itt gyártott termékekben minél több magyar beszállítótól származó alkatrész legyen.

– Ha már itt tartunk, mekkora  a magyar beszállítási arány?
– Százalékos arányt nem szívesen mondanék, de jó úton haladunk, hogy következetesen növeljük a mértéket. A napokban írtunk alá szerződést egy közepes méretű magyar céggel, amely vízpumpákat fog összeszerelni számunkra a győri ipari parkban.

– Hamarosan befejeződik az Audi TT sportkocsik összeszerelése Győrben. Van-e már döntés az utódlásról?
– A jelenlegi TT modell összeszerelése valóban megszűnik 2006-ban. Örömmel jelenthetem be ugyanakkor, hogy az utód itt Győrben fog készülni. Ezt a jogot kemény versenyben vívta ki magának a győri gyár. Öten szálltak ugyanis harcba a gyártásért, három nyugat-európai és két közép-európai telephely.

– Az természetes, hogy az Audi egyik felső vezetője nem járhat más autón, mint Audin. Ön melyik modellt vezeti, és ha érvelnie kellene a márka mellett, milyen tulajdonságokat emelne ki?
– Audi RS6 Avant gépkocsival járok. Ez a típus kényelmes, nagy autó, de a nagy komfort mellett kirívóan sportos is. Ne feledjük, a teljesítménye 450 lóerő. Ami általában az Audikat jellemzi a prémium kategóriákban, az igen erős motorok, és a kiváló a hajtási koncepció. A nagy motorral szerelt, nagy teljesítményű autóknál ugyanis 70 százalék fölötti arányt képviselnek a négykerék- meghajtású gépkocsik.

– Szabad idejében mire jut idő? Mit szeret leginkább csinálni?
– A mindennapi ingázást rendszeres futással próbálom oldani, amiben partnerem a kutyánk. Ha igazi hobbit kellene mondanom, kettőt említhetek, a szörfözést és a Harley Davidsonomat.
– Szabadságra hová megy szívesen? Idén például hol voltak?
– Nyáron nem voltunk szabadságon. Tavaly a görögországi Karpathosz szigetén pihentünk.
A nyaralóhelyet természetesen úgy választjuk, hogy mindenképpen vízparton legyen. Ez a szörfözés miatt fontos. A szörfözés számomra az egyensúly keresését és megtalálását jelenti a két elem, a víz és a szél között.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!