2018.04.04. 17:40
Harmadik alkalommal bőgnek fel a motorok Budapest és Tata között
Több mint 20 oldtimer autó áll rajthoz az idén harmadik alkalommal megrendezésre kerülő International Budapest-Tata Rallye-n.
2016-ban új versenysorozat indult Magyarországon, noha Európa-szerte már hosszú évek óta népszerű. Ez a versenykategória a historic regularity rallye, melyen a rendezvény szervező csapata a kezdetektől részt vett. A tavalyi sikeren felbuzdulva a Budapest-Tata Rallye Historic idén is megrendezésre kerül.
A III. International Budapest-Tata Rallye historic április 14-én és 15-én kerül megrendezésre. A verseny szombaton (14-én) indul Budapestről, az Aquaworld előtti külön elzárt parkolórészből. Itt lesz a reggeli oktatás illetve eligazítás, majd a versenyzők körülbelül 200 km autózás után érkeznek Tatára, ahol egy külön próbán vesznek részt az Építők parkjánál lezárt kerékpárúton. Az éjszaka után az autók konvojban mennek a vasárnapi rajthoz, a Tatai vár kapujához. Az indulók a Kossuth téren, a templom előtt futnak be a célba.
Idén több mint 20 oldtimer autó áll rajthoz, 3 országból. Az indulók között található Porsche, Škoda, NSU, Mercedes, BMW és sok más márka. A szervezők szívesen látnak minden érdeklődőt a megjelölt állomásokon, ahol közelebbről is megtekinthetőek majd a gépjárművek.
Kihívást jelenthet a forgalom
A regularity kategóriát leginkább átlagtartó futamnak lehetne hívni magyarul. Lényege, hogy a versenyzők az itinerben megadott pontos átlagsebességhez tartsák magukat a kijelölt szakaszok teljes hosszán. A rangsor a tökéletes sebességtartástól való eltérésért kapott hibapontok alapján alakul ki. A szervezők az időmérést a modern rallyeban is használt méréstechnikai eszközökkel végzik az egész futam alatt. Fontos megjegyezni, hogy a verseny teljes útvonalán a KRESZ szabályai érvényesek, és a mért szakaszokon az átlagsebességek sehol nem haladják meg az 50 km/h átlagot. A verseny egésze forgalom elől nem elzárt közúton, ill. erdőgazdasági utakon zajlik, így nem kell kockáztatni az autó épségét a siker érdekében.