nem véletlenül kérdeznek

2017.12.09. 20:13

A tatabányai mentősök megmondták a tutit a segélyhívásokkal kapcsolatban

Nem, nem hobbiból kérdezgetnek annyit a vonal túlsó oldalán.

Szűr A.

A Tatabányai Mentőállomás arra a kérdésre adott igen részletes választ, hogy miért kérdeznek „olyan sok mindent” a bejelentőktől, amikor a segélyhívót hívják, vagy a mentőszolgálattal egyeztetnek a bejelentők.

Az egyik legfontosabb tanulsága posztjuknak, hogy a pontos bejelentés bizony életet menthet, és nem hobbiból kérdeznek annyi mindent a telefon túlsó végén.

„A mentésirányítók egy szigorú kikérdezési protokoll alapján osztályoznak és kérdeznek ki bejelentőt. Ha ettől eltérnek nem tudnak tovább haladni. Természetesen a beteg állapotától függően ez a kikérdezés lehet nagyon rövid és lényegre törő, de lehet részletesebb és ekkor természetesen hosszabb időt vesz igénybe.” – részletezték.

Példákat is említettek, hogy hogyan is működik a rendszer: ha valakinek nincs keringése, légzése, akkor az erre alkalmas protokoll szerint a legközelebbi elérhető mentőegység azonnali riasztása kerül. Ha baleset történik, akkor szintén egy sérült létszámot és a sérült állapotát gyorsan felmérő 2-3 kérdés után már riasztva is van a mentőegység, tették hozzá Facebook-oldalukon, amelynek népszerűségéről mi is beszámoltunk.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában