2025.07.06. 08:40
Új alapokra helyezik a vonatpótlás rendszerét
Új alapokra helyezik a vonatpótlás rendszerét Ausztriában. A vonatpótlást az ÖBB egyik leányvállalata irányítja a nap 24 órájában.

Új alapokra helyezik a vonatpótlás rendszerét
Forrás: ÖBB
Új alapokra helyezi az országos vonatpótlás rendszerét az Osztrák Szövetségi Vasutak, vagyis az ÖBB Ausztriában. A cél az, hogy a rendszer ne egyfajta szükségmegoldásként, hanem jól megszervezett és mindig bevethető keretek között müködjön az utazóközönség teljeskörű kiszolgálása érdekében, ezért az ÖBB létrehozott egy saját SEV-et, vagyis egy országos vonatpótlással foglalkozó leányvállalatot - írja a magyarbuszinfo

Forrás: ÖBB
Saját arculattal vágnak neki a vonatpótlásnak:
Az új alapok egyik újdonságaként a vonatpótló buszok külső megjelenését egységesítik és részben saját flottát üzemeltet a Szövetségi Vasút, ugyanis a "főpróba" Ausztria egyik legforgalmasabb szakaszát érinti. A bécsi S-bahn, vagyis a gyorsvasút két állomása között kerül teljes lezárásra a vasútvonal Floridsdorf és Praterstern állomások között, ahol a vonatok csúcsidőben 5 percenként indulnak. Kezdetben 17 csuklós és szóló jármű állt forgalomba Bécsben és környékén, de folyamatosan egységesítik a járműveket a vonatpótlás arculatára.

Forrás: ÖBB
Díszpécser központ a nap 24 órájában:
A vonatpótlás rendszer teljeskörű kiszolgálására egy 24 órában működő diszpécserközpontot hoztak létre, mely felügyeli az aktuális közlekedési helyzeteket és ha kell azonnal mozgósítani tudják a tartalékokat. Korábban a kemma.hu is megírta, hogy hazánkban is hasonló vonatpótló havária központot üzemeltet a Közlekedési Minisztérium, mely naponta 200 autóbusszal segíti a vonatok közlekedésének menetrendszerűségét.