Buszközlekedés

2025.06.20. 09:18

Döntött a közgyűlés: jön a járatcsökkentés és jegyáremelés Tatabányán

Tatabánya közgyűlése június 19-én döntött a T-BUSZ járatok átszervezéséről. A város szerint az új tatabányai buszmenetrend jobban kiszolgálja az utasokat, de viták is kísérték a döntést.

Tatabánya június 19-i közgyűlésén napirendre került a T-BUSZ helyi járatainak átszervezése, amely várhatóan több városrészt is érinteni fog. A tatabányai buszmenetrend változásairól végül hosszas vita után végleges döntés született.

Június 4-én tartottak lakossági fórumot a T-Busz új autóbusz-menetrendje miatt tatabányai buszmenetrend
Június 4-én tartottak lakossági fórumot a T-Busz az új tatabányai buszmenetrend miatt
Forrás: Forrás: Facebook / T-Busz Kft.

Szücsné Posztovics Ilona polgármester a napirendi pont felvezetőjében hangsúlyozta: a tervezett módosításokat városrészenkénti társadalmi egyeztetések előzték meg. Mint mondta, a lakossági fórumokon elhangzott javaslatokat és észrevételeket lehetőség szerint beépítették a döntéselőkészítés folyamatába. Mint arról mi is beszámoltunk, a járatritkítás hírére volt, aki sírva fakadt

A tatabányai buszmenetrend a képviselők szerint

A napirendhez több képviselő is hozzászólt. Zsidek Ferenc (Többségben Tatabányáért) azt vetette fel, hogy 2019 óta nem történt jegyáremelés Tatabányán, így országosan is az egyik legolcsóbb a tömegközlekedés. Gutai Zsolt (Generációk Tatabányáért) ezzel szemben úgy vélte, hogy valós járathálózati vizsgálat és érdemi társadalmi egyeztetés nem történt, és bár nőtt az utazóközönség száma, az elfogadott tervezet alapján a járathosszok városszerte mintegy 20 kilométerrel rövidülnek.

Dr. Konczer Erik alpolgármester (Többségben Tatabányáért) a Kertváros példáját hozta fel, ahol – bár a bánhidai kapcsolat szinte teljesen megszűnik – szerinte a kórházi és városközponti elérés javul az új tervezet szerint.

Cinikus stílus, megmosolyogtató magyarázat

Bereznai Csaba (Fidesz-KDNP) képviselő szerint a járatritkítás és annak kommunikációja cinikus, mivel a tervezet például környezetvédelmi szempontokra hivatkozik a Komáromi úti szakasz esetében, miközben az ott élők közlekedési lehetőségei csökkennek.

Gál Csaba, a Fidesz frakcióvezetője hozzászólásában mosolyogtatónak nevezte, hogy a városvezetés a helyi buszközlekedés támogatási összegeire hivatkozik. Felidézte: 2019-ben az önkormányzat 528 millió forintot, az állam 207 millió forintot, míg egy gumiipari nagyvállalat – az ipari parkból – 36 millió forintot biztosított a T-BUSZ működésére. Hozzászólását így zárta:

Tatabánya Város Közgyűlése most a helyi járatok számát és vonalhosszát negyedével csökkenti, miközben a jegyárakat negyedével emeli.

Hosszas vita után Tatabánya MJV Közgyűlése elfogadta a közösségi közlekedés átszervezését a járatszámok csökkentésével, illetve a jegyek és bérletárak átlagos húsz százalékos emelésével.

Cikkeink a tatabányai buszközlekedés átalakításának előzményeiről:

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában