Sztárok és sztorik

2025.05.15. 06:03

Kulisszatitkok a tatai filmforgatásról, már a képernyőn a kisfilm +videó

Kiderült, hogy melyik internetszolgáltató nézte ki magának az Öreg-tavat a legújabb reklámfilmjéhez. A tatai filmforgatás kulisszatitkairól beszélgettünk a Yettel reklám készítőivel.

Nem mindennapi látvány tárult a tataiak elé április végén: egy különös vízibicikli siklott az Öreg-tó tükrén, filmes stáb mozgott a parton, a tóparti sétány egy szakaszát pedig időszakosan lezárták. Újabb filmforgatás zajlott a városban. Most kiderült, pontosan mi: az egyik hazai telekommunikációs vállalat a Yettel nyári reklámfilmjét forgatták a városban.

Újabb filmforgatás helyszínéül választották Tatát. Ezúttal az Öreg-tó partján forogtak a kamerák
Újabb filmforgatás helyszínéül választották Tatát. Ezúttal az Öreg-tó partján forogtak a kamerák  
Fotó: Flajsz Peter / Forrás: 24 Óra

A Kemma.hu is kilátogatott a forgatás idején az Öreg-tó partjára.  Akkor még csak találgatni lehetett, miért bukkantak fel a vízibiciklik, mostanra minden részlet napvilágot látott. A kampányról Kovács András Péterrel, a Yettel márka- és marketingkommunikációs igazgatójával beszélgettünk, aki nemcsak a tatai filmforgatás kulisszáiba engedett betekintést, de azt is elárulta, miért épp Tatát választották helyszínül.

Tatai filmforgatás: félperces film, ötvenfős stáb

Meglepő lehet, de egy harminc másodperces reklámfilm mögött hatalmas munka van. A tatai forgatáson is közel ötven fő dolgozott – operatőrök, világosítók, rendező, kellékesek, logisztikusok, asszisztensek –, mindannyian azon, hogy két nap alatt minél tökéletesebb snitteket rögzítsenek. 

– Ez a létszám szükséges ahhoz, hogy gyorsan, hatékonyan, mégis magas színvonalon készüljön el a film – magyarázta Kovács András Péter, akitől azt is megtudtuk, hogy a reklámfilmek forgatása egészen más tempóban zajlik, mint például egy napi sorozaté: itt minden egyes másodpercnek jelentősége van. A jeleneteket többször is felveszik, különböző szögekből, eltérő beállításokkal, hogy az üzenet pontosan úgy érjen célba, ahogyan azt a kreatív csapat elképzelte.

Miért pont Tatát választotta a Yettel?

A kérdés, ami minden tatai fejében megfordult: miért pont az Öreg-tó partjára esett a választás? 
– Tata a titkos favoritunk volt. A város természeti adottságai, a zöldbe borult táj és a tóparti nyugalom tökéletesen passzoltak a nyári hangulatot megidéző kampányhoz. Ráadásul a fővároshoz való közelség logisztikailag is kedvező: az eszközöket, felszereléseket viszonylag egyszerűen lehetett ide szállítani, és a stáb nagy része is Budapestről érkezett – árulta el a szakember. 
Fontos szempont volt az is, hogy olyan helyszínt válasszanak, ami ismerős lehet a nézőknek, ugyanakkor nem konkrét városként jelenik meg a filmben. 
– Nem Budapest-központú reklámfilmet akartunk, hanem olyat, ami a magyar nyár hangulatát hozza el. A nyaralásokét, kirándulásokét, kempingezésekét – tette hozzá. 

A vízibicikli titka

És hogy mi a szerepe annak a bizonyos vízibiciklinek? A jelenet egy nyári pillanatot örökít meg, amelyben a főszereplők a tó vizén suhannak. A jármű nem a tó állandó lakója, kifejezetten a forgatáshoz hozták ide, ezzel is hangsúlyozva a reklámfilm játékos, életörömöt sugárzó hangulatát. 

tatai filmforgatás reklámfilm yettel
Április végén forgatták a nyári hangulatot megidéző reklámfilmet Tatán, az Öreg-tavon 
Forrás: Yettel Magyarország

– Direkt ‘csaltuk’ ide, de épp ez a jó benne. Valami szokatlan, mégis ismerős jelenet, ami azonnal nyári érzéseket kelt – mondta nevetve Kovács.

Három hónap ötletelés, harminc másodperc élmény

A filmkészítés jóval a forgatás előtt kezdődött. A koncepciót a Yettel magyarországi marketingcsapata dolgozta ki egy nemzetközi kreatív ügynökséggel együtt. 
– Már kora tavasszal elkezdtük a tervezést, fókuszcsoportos teszteken is próbáltuk, hogy biztosan olyan üzenetet közvetítsünk, ami érdekli az embereket – magyarázta az igazgató. Az üzenet pedig világos: ha van egy igazán gyors és megbízható hálózatod, akkor nem kell az internet miatt aggódnod – foglalkozhatsz a valóban fontos dolgokkal, a nyárral, az élményekkel, a szeretteiddel.

Hol lesz látható?

A tatai forgatás eredménye már a képernyőkön. A reklámfilm a nyári kampány részeként több csatornán is feltűnhet: jelenleg a televízióban játszák a kisfilmet, de hamarosan az online platformokon és a közösségi médiában egyaránt elérhető lesz. A cél, hogy minél többen átérezzék azt a hangulatot, amit Tata nyújtott a stábnak: nyugalmat, természetközelséget, és egy kis magyar nyarat – vízibiciklivel együtt.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában