Fejlődés és élmény

2025.05.28. 12:03

Robotláz Tardoson – Iskolások, akik már a jövőt programozzák

Egy év alatt igazi digitális felfedezővé vált tizenkét tardosi kisdiák, akik robotokat építenek, programoznak, és még a szüleiket is tanítják. A helyi iskola robotika szakköre nemcsak tudást, hanem közösséget és élményt is ad.

Nem mindennapi élményben volt része a tardosi iskolásoknak az elmúlt tanévben. A Bánhidai Jókai Mór Általános Iskola Fekete Lajos Tardosi Tagintézményének robotika szakkörösei valódi jövőépítő munkába vágtak bele – és nem is akárhogyan! A tanév eleje óta heti rendszerességgel találkoznak, és azóta szó szerint robotokkal kelnek, robotokkal fekszenek. A robotika szakkör 

Egy év alatt igazi digitális felfedezővé vált tizenkét tardosi kisdiák, akik robotokat építenek, programoznak, és még a szüleiket is tanítják. A helyi iskola robotika szakköre nemcsak tudást, hanem közösséget és élményt is ad.
A tardosi iskola robotika szakköre nemcsak tudást, hanem közösséget és élményt is ad.
Forrás: Beküldött

A „Robotika mindenkinek” címet viselő komplex tehetséggondozó program nemcsak játékot és élményt, hanem komoly tudást is hozott a gyerekek életébe. A tizenkét kiválasztott tanuló – a legkisebbek között első osztályos is akad, míg a legnagyobbak már hetedikesek – életkoruknak megfelelően, differenciáltan tanulnak programozni, robotokat építenek, és olyan készségeket fejlesztenek, amelyekre a 21. században nagy szükségük lesz.

Nem csak egy robotika szakkör 

A szakkör vezetője, Hédi Katalin tanárnő szerint a robotika nemcsak a technológiáról szól. 
– A célunk, hogy a gyerekek ne csak a gépeket ismerjék meg, hanem megtanuljanak együtt dolgozni, kreatívan gondolkodni, problémát megoldani, és bátran használni a digitális világ eszközeit – mondta a tanárnő.
A program során a gyerekek többféle robottal dolgozhattak, különféle programozási nyelvekkel ismerkedtek, algoritmusokat alkottak, és közösen építettek robotpályát. És ez még csak a kezdet volt! Ellátogattak Budapestre az Abacusan Stúdióba, majd Törökbálintra, a világszinten is ismert Fanuc robotkargyártó céghez. A szülők sem maradtak ki a kalandból: közösen vettek részt internetbiztonsági foglalkozáson, és a gyerekek saját maguk tanították meg nekik, hogyan működnek az oktatórobotok.
A program egyik csúcspontja egy különleges, 24 órás robotos kihívás volt. A délután kompetenciafejlesztő workshopként indult – saját robotokat építettek, programoztak, mesterséges intelligenciával dolgoztak –, majd estére közösségi élménnyé alakult. Pizzázás, társasjáték, filmnézés és persze a várva várt ottalvós buli tette igazán emlékezetessé az együtt töltött időt.

Robotos játszóház

Másnap reggel azonban újra a robotoké lett a főszerep: a gyereknap alkalmából színes robotos játszóházat rendeztek az iskolában, ahol a szakkörösök saját társaiknak mutatták be, mit tudnak a kis gépek. A bemutató nagy sikert aratott, a robotika szinte mindenkit lenyűgözött. A projekt még nem ért véget: a nyáron szakmai tábor vár a diákokra, és készül a bemutató kisfilm is, amely összefoglalja az egész éves munkát. A program fő támogatója a Kulturális és Innovációs Minisztérium, szakmai partnerei az Abacusan Stúdió és a Giving Hungary Alapítvány. Tardos kis iskolájában tehát valódi csodák történnek – csendben, kitartó munkával, lelkes pedagógusokkal és kíváncsi, tehetséges gyerekekkel. A robotika itt nem sci-fi, hanem hétköznapokba épült valóság. És ha így folytatják, néhány év múlva ezek a gyerekek már nemcsak robotokat programoznak majd, hanem a saját jövőjüket is.

 

 

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában