2025.04.04. 13:32
Ügyfelek vagyunk
Ma van az ügyfelek nem hivatalos nemzetközi napja. Ezen ünnepi dátum gondolatkörének kis hazánk egyelőre még nem nagyon aktív közreműködője, érdeklődője, határainkon belüli szervezője. Ki tudja, mit hoz a jövő.
Az alapgondolat nem túl bonyolult. A naptárban mához érve a vállalkozók, a vállalkozások buliba beszálló csapata esetleg megköszöni ügyfeleiknek, vásárlóiknak, partnereiknek, hogy közreműködésükkel létezhet, fejlődhet cégük. Az elismerő, biztosan további üzletben bízó pár mondat kinyilvánítására, formájára nincs semmilyen kötelező formula. Talán sokakat meglep, hogy az ügyfeles köszönés gondolatának gesztusát tizenöt esztendővel ezelőtt Litvániában rögzítették a krónikások.
Nálunk az ügyfél gondolatkörbe egy vélhetően csak nagyon aprócska csapatnak ugrik be az Ügyfélszolgálás a közigazgatásban című, speciális jelentés megjegyzésű, nyolc évvel ezelőtt készült tanulmány. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Államkutatási és Fejlesztési Intézet államreform központjának megbízásából készítettek öten. A nagyon színvonalas anyag célja, sok összegyűjtött tény elemzésével, egy fontos közpolitikai terület kiemelt vizsgálata, bemutatása, értékelése volt.
Többségünkben mi ülünk egy üvegablak innenső oldalán. Általában minket kérdeznek olyan dolgokról, amely az üvegablak túlsó oldalán villogó számítógépes képernyőn többnyire már legalább félig ott van. Mi vagyunk adott helyen az ügyfelek. Azok, akiket például érint egy közigazgatási hatósági ügy, akit hatósági ellenőrzés alá vontak, illetve akire nézve a hatósági nyilvántartás adatot tartalmaz. A sort még hosszasan lehetne folytatni.