Kemma.hu videó

2025.03.19. 13:48

Baklövés vagy marketingfogás? Hibás kupakú Coca-Cola a boltok polcain + videó

Egy váratlan gyártási hiba tartja lázban a kólarajongókat Magyarországon. Coca-Cola Light termékek jelentek meg a boltok polcain, ám Zero feliratú kupakkal. Ifj. Tóth Györgyöt, a Komárom-Esztergomban is dolgozó marketing szakembert kérdeztük a Coca-Cola baklövéséről.

A Coca-Cola Magyarország már tisztázta, mi is van valójában az üvegekben. Ám eközben a leleményesebbek már gyűjtői ritkaságként, akár 50 ezer forintért árulják a félrenyomott termékeket. A komárom-esztergomi marketingszakember szerint ez még jól is jöhet a cégnek. 

Egy váratlan gyártási hiba tartja lázban a kólarajongókat Magyarországon. Coca-Cola Light termékek jelentek meg a boltok polcain, ám Zero feliratú kupakkal.
Ifj. Tóth György, a Komárom-Esztergomban is dolgozó marketing szakember is vásárolt a különleges Coca-Cola palackból 
Fotó: Beküldött

A Világgazdaság is beszámolt arról, hogy a boltok polcain huzamosabb ideje fellelhető a Coca-Cola Light szokatlan változata: a megszokott szürke címke jelzi, hogy Light üdítőről van szó, ám a palackokat Zero-logóval ellátott fekete kupakkal zárták le. Ez a furcsa kombináció sok vásárlót megzavart: nem voltak biztosak benne, pontosan milyen kólát is vásároltak, hiszen nem lehetett tudni, hogy a címke hibás-e vagy a kupak.

A Coca-Cola Magyarország elismerte a hibát 

– Egy hiba következtében a közelmúltban a Coca-Cola Light termékünk 0,5 literes és 1,75 literes PET-kiszereléseire Coca-Cola Zero logóval ellátott fekete csavarzár került – válaszolta a Világgazdaságnak a vállalat, akiktől azt is megtudták, hogy az érintett üdítőitalokat Magyarországon gyártották. Ugyanakkor a cég hangsúlyozta, hogy a palackok tartalma teljes mértékben megfelel a címkén feltüntetett összetevőlistának, vagyis a vásárlók Coca-Cola Light üdítőitalt kapnak, annak megszokott minőségével.
Bár arra a kérdésre, hogy pontosan hány palack érintett a hibában, a cég nem adott választ, a minőségmegőrzési idő alapján úgy tűnik, hogy a problémát már orvosolták. A júliusi lejáratú termékek mellett ugyanis már a helyesen címkézett palackok is visszatértek a polcokra.

Mi a különbség a Light és a Zero között?
Sok alkalmi kólafogyasztó számára nem egyértelmű, hogy mi is a különbség a két cukormentes verzió között. A Coca-Cola hivatalos tájékoztatása szerint a különbség az édesítőszerekben rejlik: míg a Coca-Cola Zero ciklamátot, aceszulfám-K-t és aszpartámot tartalmaz, addig a Coca-Cola Light kizárólag aszpartámmal és aceszulfám-K-val készül. Mindkét termék alacsony kalóriatartalmú és cukormentes, ám az ízük valamelyest eltér.


Marketingfogás vagy véletlen hiba?

Ifj. Tóth György, a Komárom-Esztergomban is dolgozó marketing szakember is hallott a Coca-Cola baklövéséről. Kíváncsiságát kielégítve elment a közeli élelmiszerüzletbe, hogy megnézze milyen palackok sorakoznak a polcokon. Legnagyobb meglepetésére és örömére egy hibás palackot is talált.  
– Egy ilyen hiba elsőre mindig negatívnak tűnik, hiszen a fogyasztók bizalma könnyen megrendülhet. Ugyanakkor a gyors és őszinte kommunikáció, valamint a megfelelő problémakezelés fordíthat a helyzeten. Ha a Coca-Cola megfelelően kezeli a helyzetet – elismeri a hibát, hatékony intézkedéseket tesz és nyitott marad a fogyasztók felé –, akár a márka hitelességét is erősítheti – mondta a szakember, aki szerint egy ilyen eset akár egy rejtett marketingfogás is lehet.

– Az ikonikus márkák előnye, hogy sok esetben már mély érzelmi kötődés alakult ki irántuk, ami segíthet átvészelni a nehéz időszakokat. Azonban ez nem jelenti azt, hogy a hibák következmények nélkül maradhatnak. A fogyasztók ma már gyorsan reagálnak, és az átláthatóságot várják el. Ha a Coca-Cola jól kezeli a helyzetet, hosszú távon még erősebben kerülhet ki belőle – tette hozzá ifj. Tóth György, aki még azt is el tudja képzelni, hogy ez esetleg nem véletlen hiba volt.

Akár véletlen gyártási hibáról van szó, akár tudatosan generált figyelemfelkeltő eszközről, az biztos, hogy a kólás palackok kupak-kavarása nem maradt észrevétlen. Egyesek már most pénzt látnak a félrenyomott termékekben, hiszen a különleges csomagolású üvegek akár gyűjtői darabokká is válhatnak.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában