2025.01.14. 21:32
Könnyítést kaptak az Ügyfélkapu Pluszra regisztrálók
Január 16-ától már nem érhető el a kormányzati, hivatali ügyintézés eddigi felülete úgy, ahogy korábban. Az Ügyfélkapu Pluszra való regisztrációhoz most kaptak egy könnyítést azok, akiknek nincs okoseszközük.
Január 16-tól már nem lesz elérhető az eddigi ügyfélkapu-felület. A biztonságos adatkezelés miatt az állampolgároknak, hogy ügyeiket online tudják intézni, regisztrálniuk kell az Ügyfélkapu Pluszra. Ehhez kétfaktoros hitelesítés szükséges.

Forrás: Shutterstock
Ügyfélkapu Plusz könnyítéssel
Az egyfaktoros ügyfélkapus bejelentkezés kivezetése után két módszerrel léphetnek be a regisztrált állampolgárok az azonosítást kérő ügyintézési felületekre, például a magyarorszag.hu-ra, a tarhely.gov.hu-ra, az epapir.gov.hu-ra vagy az eeszt.gov.hu-ra: a Digitális Állampolgár (DÁP) mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+ szolgáltatással.
Az Ügyfélkapu Pluszra az eddigi azonosítóval és jelszóval, illetve egy plusz hitelesítéssel lehet regisztrálni. Mint a magyarnemzet.hu felhívta a figyelmet: január 14-től már nemcsak okostelefonos vagy webes hitelesítő alkalmazások használatával, hanem e-mailes visszaigazoló kóddal is megtörténhet az Ügyfélkapu+-azonosítás.