2025.01.13. 11:35
Megrohamozták a kormányablakokat a DÁP indulása miatt
Megrohamozták a kormányablakokat. Vélhetően az online közigazgatási ügyintézés változása miatt. Január 16-án, szerdán megszűnik az eddigi Ügyfélkapu-felület, jön az Ügyfélkapu Plusz. Már az ügyintézés előtt hasznos lenne letölteni a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást.
Érezhetően nőtt a kormányablakok ügyfélforgalma január első hetében, az Ügyfélkapu Plusz és a Digitális Állampolgárságra való regisztráció miatt.

Forrás: Shutterstock
Ügyfélkapu Plusz: emelt kapacitás a kormányablakokban
Január 16., szerdától már csak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu plusszal intézhetjük ügyeinket online az állami weboldalakon és alkalmazásokban – közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium. Mint írták, megnövekedett kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket.
A kormányablakok ügyféladatai alapján sokan az utolsó pillanatokra hagyták a regisztrációt a Digitális Állampolgárság programba. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, addig január eleje óta az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte. Az ügyfelek negyede a Digitális Állampolgárság miatt keresi fel a kormányablakokat.
A tárca az ügyintézés gyorsítása érdekében azt kéri az ügyfelektől, hogy már az ügyintézés előtt töltsék le telefonjukra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást. Aki az Ügyfélkapu pluszt választja, és már van ügyfélkapuja, nem szükséges a kormányablakba mennie, hiszen otthon pár perc alatt regisztrálhat a biztonságosabb azonosítási módra.
Mint korábban a Kemma.hu is többször foglalkozott az Ügyfélkapu megszűnésével, az Ügyfélkapu Plusz mind asztali gépen, mind okoseszközön elérhető. Az újítás azonban az, hogy a regisztráció során szükség van egy hitelesítő alkalmazásra a biztonságos azonosításhoz – ez megakadályozza, hogy illetéktelenek hozzáférjenek a fiókhoz, ez az úgy nevezett kétfaktoros hitelesítés.
Ezzel szemben a Digitális Állampolgárság applikációja csak okoseszközön érhető el. Ehhez szükség van e-személyi igazolványra és egy megfelelő kamerával, Android 10-es vagy iOS 16-os vagy újabb rendszerrel rendelkező okoseszközre. A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közleménye szerint a regisztrációt január 15. után is el lehet végezni.