2023.02.14. 12:47
A tatabányai a legforgalmasabb vasútvonal - kiderült, hányan utaztok rajta
Az ország legnagyobb forgalmú vasútvonala az 1-es, vagyis a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonal, amely a pandémia után állt vissza a normál kerékvágásba.
A Komárom-Esztergom vármegyén is áthaladó 1-es vasútvonal forgalma 2022-re közelítette meg a pandémia előtti számokat, írta a Kisalföld a Mávtól kapott információk alapján. A Máv tájékoztatása szerint a távolsági vonalak sorában a Budapest–Győr vonal áll az élen 970 ezer utassal, ez a fővárosból Győrbe és a Győrből Budapestre utazó belföldi távolsági utasok száma.
Az 1-es vasútvonal Tatabánya és Hegyeshalom közötti szakaszán tavaly belföldi fizető utasként 6,3 millióan, míg az elővárosi, Budapest és Tatabánya közötti részén 4 millióan utaztak.
Sok a kedvezményes jegy
Érdekesség, hogy a vonalon az utasok mindössze negyede utazott teljes árú jeggyel. A home office a pandémia után is részlegesen megmaradt számos munkakör esetében, ennek hatására a bérlet helyett egyre többen inkább menetjegyet vesznek. Dolgozói bérletet az utasok 14, kedvezményes jegyet 62 százaléka vett, utóbbi jegyek 23 százaléka volt tanulóbérlet.
Majdnem pontos
A Budapest–Győr–Hegyeshalom a vonatok 86 százaléka pontosan közlekedett. Az 1-es a magyarországi hálózat legforgalmasabb vonala (a MÁV személyvonatainak 12 százaléka erre halad), az itt történt rendkívüli események (például balesetek, műszaki hibák, nemzetközi és elővárosi késések) szinte minden vonat pontosságára kihatnak. A MÁV hozzátette azonban, hogy a nemzetközi vasúti standard (UIC) alapján 5 perc 59 másodperces késésig a személyszállító vonatok pontosnak számítanak.