Természetjárók

2022.10.17. 22:21

Fotókon a futók és túrázók, akik ellepték a Vértest a hétvégén

A gyönyörű környezet és az erdő pompás színei mindenkit elvarázsoltak.

Sugár Gabi

Forrás: 24 Óra

Fotó: S.G.

Ezer színben ragyogott a túra alatt. Az idén is beneveztünk a Vértes terjesítménytúrára. Húsz kilométert vállaltunk be, majd lelkesen indultunk a „hegyre”. Lenyűgöző volt fejünk felett a tiszta kék ég, a lábunk alatt az aranysárga avarszőnyeg. A napsugarak játéka miatt minden pillanatban más árnyalatban pompáztak a levelek. Árnyékok morzejelei a fákon, a lábunk alatt.

Néhányan velük együtt indultak, majd kis csapatunk egyedül rótta a kilométereket – mígnem több futó suhant el mellettünk. Ezen a napon terepfutóversenyt is szerveztek, s a helyes útirányt szalagokkal jelezték nekik a szervezők. A túrázóknak a frissen festett erdei jelzésekre kellett ügyelniük. No meg a korábbi hagyományok alapján vártuk a komolyabb elágazások mentén a hangsúlyosabb figyelemfelkeltő jelzéseket. Az első pecsételőhely a szokásostól eltérő helyen, a Körtvélyesi temető után volt. Mellettük két citromsárga esőkabátban a futókat várták.

Rövid útba igazítás után folytattuk utunkat. A futókkal sok esetben egy irányba haladtunk. Ez nemcsak bennünket tévesztett meg. Az egyik elágazásnál ugyanis rossz irányba haladunk tovább, szűk erdei ösvényen ereszkedtünk lefelé. Szemben egyre több futó jött – sokan már csak bandukolva, zihálva. Gyanús lett, hogy túrázók nincsenek. Vissza is kellett fordulnunk. Szakadt rólunk a víz, mire visszamásztunk.

A következő pecsételőhelyen, kiderült, hogy mások is hasonlóan jártak. A vár és a környékén lévő hullámzó szakasz mindig próbára teszi a túrázókat. Ezúttal is. Közben kerülgettünk útra állított markolót, kivágott vagy kidőlt faágakat is. Az egyik ösvény mellett a frissen festett kék jelzés felett vágták el közvetlenül a fa törzsét. Jobbra-balra fakitermelésre utaló jelek.

A kis kitérő miatt öt kilométerrel hosszabb lett a túra. De voltak olyanok is, akik 20 helyett végül a Vértes 30-at is túlteljesítették. A túra így is maradandó élményt nyújtott a résztvevő háromszáz nevezőnek. Mindannyiunknak. Az ősz legszebb arcát mutatta. A túra végén kedves szervezők vártak az elmaradhatatlan teával és hagymás zsíros kenyérrel. Nagyon jól esett! Akár a kirándulás.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!