P+R és K+R

2022.10.02. 12:04

Átépíthetik az alsógallai vasútállomás környékét – 90 parkolóhelyet terveznek a helyszínre

Koncepcióterv készült a tatabányai vasútállomás környékének átépítéséről. P+R és K+R parkolókat is álmodtak az alsógallai helyszínre a szakemberek.

Kemma.hu

Forrás: tatabánya.hu

A Nemzeti Közlekedési Központ megrendelésére tervek készülnek a Budapest agglomerációjában lévő vasútállomások parkolóinak bővítésére. Az NKK célja, hogy csökkenjen a Budapest felé irányuló autóforgalom.

A főváros felé közlekedőket arra ösztönzik, hogy ne Budapest határában parkoljanak, hanem már a legelső lehetőségnél tegyék le az autót, ahol vonatra tudnak szállni. Ennek érdekében Budapest agglomerációjában 48 helyszínen terveznek új parkolókat, köztük Alsógallán.

A város a honlapján számolt be arról, hogy a parkoló bővítéshez a tervezés első szakaszában a koncepcióterv elkészült, melyet a megrendelő és a MÁV is elfogadott. A projektben érintett partnerek ennek ismeretében tartottak helyszíni szemlét az alsógallai vasútállomáson.

Koncepcióterv készült az alsógallai vasútállomás környékének átépítéséről.
A tervezés jövőre fejeződhet be, forrás azonban egyelőre nincs a kivitelezésre
Forrás: tatabánya.hu

Az előzetes tervek szerint 83 P+R parkoló és 7 K+R, vagyik kiss and ride parkoló készülne, ez utóbbiak csak a ki- és beszállás idejére használható megállóhelyek lesznek. Az új parkolók kialakításához sem az alsógallai oldalon, sem a Béke út felőli oldalon nem lett volna elegendő hely, ezért a tervezők a volt brikettgyár területének részleges kisajátításával, az épület bontásával számoltak. Emellett a Béke úton az útmenti parkolósávot az út nyomvonal vezetésének kisebb megváltoztatásával is bővíteni tudják, merőleges és párhuzamos parkolók kialakítását is tervezik.

Koncepcióterv készült az alsógallai vasútállomás környékének átépítéséről.
Így állnak most
Forrás: tatabánya.hu

A MÁV pénztár épülete mellett, illetve a túloldalon B+R tárolók is szerepelnek a koncepciótervben, ezekben összesen 70 kerékpár tárolására lenne lehetőség. A Béke út felőli oldalon az aluljáró kijáratának utolsó szakaszát is átalakítanák, új lépcsősor vezethet a felszínre. A volt brikettgyár területe felől a “B” jelű vágányhoz szintbeli gyalogos átkelést is terveznek a jelenleg nem használt ipari vágány csoporton keresztül. Így erről az oldalról a peron akadálymentes megközelítése is biztosított lehet.

A teljes terület vízelvezetését, térvilágítását is meg kell még tervezni, közterületi kamerarendszer kiépítése is szerepel a tervekben, ez utóbbi üzemeltetése később az önkormányzathoz tartozna. A Nemzeti Közlekedési Központ megbízása csak a tervek elkészítésére szól, amely folyamat jövőre zárulhat le. Kormánydöntés, illetve forrás jelenleg még nem áll rendelkezésre a tervek megvalósításához, így a beruházás elindításának idejéről, a forrás rendelkezésre állásáról még nincsenek információk.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában