Felmérés

2022.05.02. 18:38

Kiderült, mennyit vásárolunk online -a tatabányai webáruház tulajdonosa is megszólalt

A koronavírus-járvány rég nem látott változást hozott a lakosság vásárlási szokásaiban, az egyébként is növekvő népszerűségű online és e-kereskedelmi csatornák forgalma ugrásszerűen emelkedett. Egy online kereskedelmi áruház két év távlatából, egy reprezentatív kutatásban mérte fel a magyar lakosság online vásárlási szokásait.

Várvizi Tamás

Forrás: 24 Óra

Fotó: Novotni Ákos

A felmérés szerint a lakosság 89 százaléka évente legalább néhány alkalommal költ piactereken, több mint harmaduk pedig havonta, és akár hetente több alkalommal is vásárol az oldalakon. A legnépszerűbb termékkategóriák a szórakoztató elektronika, az ajándékok, a ruházati és háztartási cikkek. A kutatás arra is rávilágított, hogy mi vonzza a vásárlókat az online piacterekre: a válaszadók közel kétharmada a nagy termékválaszték miatt keresi fel az oldalakat, 30 százalékuk számára pedig szimpatikus, hogy a nagy gyártók mellett a hazai kkv-k termékeit is elérhetik.

A webshopok a legnépszerűbbek

A felmérés rávilágított, hogy a vásárlók körében a legnépszerűbb online felületek a hazai, illetve külföldi webshopok, ahol a kitöltők 74 és 47 százaléka szokott költeni. A harmadik helyen állnak az online piacterek 38 százalékkal, őket követik az adok-veszek csoportok (36 százalék), a távolkeleti webshopok (26 százalék) és kitöltők közel negyede körében még mindig népszerűek az apróhirdetések.

Portálunk megkérdezte egy tatabányai székhelyű internetes áruház tulajdonosát, aki 2018 óta foglalkozik online értékesítéssel és a kutatás eredményeit szintén alá tudja támasztani.

Az elégedett vásárló ajánlása mindig jól jön

– Egy webáruház mindig hosszútávú projekt, ahol az elején csak a munka van, a megtérülés 1-2 év után jön – magyarázta. A szakember tapasztalatai szerint leginkább a 20 és 50 év közötti vásárlók keresik fel őket, a széles termékpalettájuk miatt azonban meglehetősen nagy a szórás e tekintetben. A jó bornak persze nem kell a cégér, azonban az elégedett vásárlók ajánlásai sosem jönnek rosszul.

– Sokan ajánlanak minket a családtagjaiknak, barátaiknak. Az automatizált rendszerünknek köszönhetően tudunk körleveleket küldeni a korábbi vásárlóinknak, amiben kedvezményt is adhatunk a következő rendeléshez, így több visszatérő vásárlónk is van – fogalmazott a webáruház tulajdonosa.

A szakembertől azt is megtudtuk: a kereskedelem legtöbb szegmensében vannak "szezonok", azaz, hogy az adott termékcsoport mikor keresett. Az irodaszerek például augusztus végén. Mint mondta, náluk az ajándékpiacon a karácsony előtti időszak mindig intenzív, de a Valentin-nap közeledtével is sokan keresik őket.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában