túl nagy forgalom

2019.05.09. 14:44

A nagyvállalatok is támogatják a környei elkerülő megépítését

Miksó Lajos és Vida Zsolt aláírásgyűjtési akciója a környei elkerülő útért egyre nagyobb kört mozgat meg. Más települések vezetői és a környék nagyvállalatai is csatlakoztak a támogatók köréhez.

Sugár Gabi

Forrás: Környe.hu

Tatabánya és Oroszlány, valamint további hat település polgármestere és a térségben működő kilenc multinacionális nagyvállalat igazgatója támogatja a környei elkerülő út megvalósítására indított lakossági kezdeményezést, ezt adta hírül Környe vezetése a település internetes oldalán. A Környén áthaladó utak hatalmas személy- és teherjármű forgalmat bonyolítanak le, mely a lakosok életét elviselhetetlenné teszi.

„A polgármesterek és az ipari parki társaságok vezetőinek támogatása azt jelzi, hogy a közlekedési helyzet elviselhetetlen Környén és valós társadalmi igény mutatkozik a probléma mielőbbi megoldására. A megye országgyűlési képviselőivel már megtörtént a kapcsolatfelvétel, jelenleg a szaktárcával folyik az egyeztetés a petíciós ívek és támogatói nyilatkozatok átadásának időpontjáról.„– áll a közleményben. A faluban egy hónap alatt hatezernél több aláírás gyűlt össze két helyi lakos kezdeményezésére az elkerülő út megvalósítása érdekében.

A petíciós íveket még április második felében Miksó Lajos átadta Beke Lászlónak, Környe polgármesterének azzal a kéréssel, hogy az eredeti aláírásokat tartalmazó íveket juttassa el a szaktárcához, másolatban a megye országgyűlési képviselőihez, a Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzat elnökének, a Magyar Közút Non Profit Zrt. megyei igazgatójának. Emellett szervezzen olyan lakossági fórumot, amelyen a környei és környékbeli állampolgárok első kézből tájékozódhatnak az elkerülő út megépítésének aktuális helyzetéről, a megoldási lehetőségekről.

Óriási a forgalom a főutcán

Hatalmas forgalmat bonyolít le Környe, amely különösen munkanapokon okoz óriási gondot az itt lakók és a településen áthaladók számára. A falu közepén lévő lámpa előtti sor gyakran a falu határából indul – Tatabánya és Tata felől. Környe faluközpontjába Tatabánya irányából naponta átlagosan csaknem tizenegyezer egységjármű érkezik. Ezekből majdnem hatszáz nehézgépjármű. Tata felől sem jobb a helyzet, onnan mintegy ötezer járművet számláltak, amelyből négyszáznál is több a nehézgépjármű. A vasúti sorompónál 8146 egységjármű és 487 nehézgépjármű szerepel a napi statisztikában, miközben az M3 autópálya napi átlagos forgalma 12528 Görbeháza és Nyíregyháza között – tudtuk meg Beke Lászlótól, Környe polgármesteréről.

Az ívek átadásakor a kezdeményező elmondta: korábban többször elhangzott, hogy azért késlekedik az elkerülő út megépítése, mert ez a gond kizárólag a csaknem ötezres lélekszámú Környe problémája. Ugyanakkor a petíciót kétezer környei mellett négyezer más településen élő látta el kézjegyével (1521 tatabányai, 849 oroszlányi, 294 tatai, 207 kecskédi, 205 vértessomlói, 158 bokodi, 88 várgesztesi, 81 dadi, 76 kömlődi).

2007-re ígérték a helyzet megoldását

Környén 2004-ben már volt aláírásgyűjtés a falut elkerülő út megépítése érdekében. Az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság válasza akkor ez volt: végleges megoldást a 8119 j. összekötő út Környét északról elkerülő 4,8 km hosszú szakaszának megépítése fog nyújtani, s a beruházás 2007-ben indul. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közúti Közlekedési Főosztályának vezetője 2004 júliusában megerősítette, hogy az északi elkerülő szakasz nem jelent teljes értékű megoldást, mert utóbbi az Oroszlány – Tatabánya viszonylatban nem biztosít közvetlen kapcsolatot. „A déli elkerülő szakasz megvalósíthatóságának vizsgálatáról a Megyei Állami Közútkezelő Kht. felé intézkedtünk” – áll a 2004-ben kelt dokumentumban.

Beke László polgármester az ívek átvételekor hangsúlyozta: a környei önkormányzat a rendelkezésére álló eszközökkel évek óta igyekszik mindent megtenni az elkerülő út megépítése érdekében, de az messze meghaladja a helyhatóság kompetenciáit. A polgármester szerint az is komoly probléma, hogy a falun áthaladó országos közutak mellékút besorolásúak (8119., 8135.), így ezeket a szakaszokat nem érintik azok a fejlesztések, melyekre a forgalomszámlálási adatok alapján igencsak szükség lenne, s melyeket hosszú évek óta szorgalmaz a falu.

Beke Lászlótól elhangzott: értesülve az aláírásgyűjtésről, már meg is kérte a legfrissebb forgalomszámlálási adatokat, amelyek óriási forgalomról számolnak be.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában