sofőrök

2017.10.20. 13:59

Megkérdeztük a szakembert: miért történik ennyi baleset?

Miért történik ennyi baleset, kérdezik olvasóink, mi pedig megkérdeztünk egy szakértőt: a Magyar Autóklub régiós elnökét, dr. Farkas Károlyt.

Petrik J.

Ezen a héten mintha a szokásosnál is több közúti baleset történt volna a megyében. A Magyar Autóklub régiós elnökétől, dr. Farkas Károlytól azután érdeklődtünk, akad-e elfogadható magyarázat erre a karambol-cunamira.

– Ismerőseimmel beszélgetve arra jutottunk, hogy valami lehet a levegőben – jegyezte meg a régiós vezető. – Erősen érződik a fronthatás, és a szokatlan melegben a legtöbben fejfájásra panaszkodnak vagy arra, hogy rosszul alszanak. A kialvatlan, fáradt sofőrök figyelmetlenebbek is...

Az valóban tény, hogy hajnalonta akár nulla Celsius-fok alá is süllyedhet a hőmérséklet, miközben délben vagy kora délután – a napon – akár harminc fokot is mérhetnek. Ez pedig az egészséges, fiatal szervezetet is próbára teszi – részletezte a humánmeteorológiai okokat a régiós elnök.

Az elmúlt napok súlyosabb balesetei

  • A hét végén egy 20 éves lány sodródott le autójával az útról Dobogó közelében. 25 éves utasa életét veszítette.
  • Hétfőn feltételezett medencecsont-töréssel és koponyazúzódással szállították azt a gyalogost, akit a Mártírok útja és az Ifjúság utca kereszteződésében gázoltak el. Helyszíni információink szerint a vétkes sofőr alkoholt fogyasztott.
  • Szerdán egy kamion tarolt le egy személyautót az M1-es tatai szakaszán, a leállósávban. A kocsival utazó 43 éves férfi elhunyt, fiát kórházba vitték. Arról, hogy mit kereshetett a leállósávban a kamion, fuvarozási szakértőt kérdeztünk meg.
  • Csütörtökön kamion elé hajtott ki egy személyautó az M1-es tatai lehajtójánál
  • – Az unió több országában is külön figyelmet fordítanak a friss vezetői engedéllyel rendelkezők, még rutintalan sofőrök közlekedésbe történő részvételének szabályozására – mondta dr. Farkas Károly. – De új jogosítvánnyal nálunk sem lehet például az engedély megszerzésétől számított egy évig utánfutót vontatni. A kezdő vezetők arányaiban jóval több baleset részesei, mint a tapasztalt autósok. De megjegyezném, hogy a hazai közlekedés híven tükrözi a társadalom frusztráltságát is. Tatabányán is már rengeteg a gépkocsi. A megyeszékhely egy napon háromszor is bedugul. A járműsűrűség pedig döntően befolyásolja a karambolok számát – tette hozzá.

    Az ősz a pálinkafőzés és a borkészítés időszaka is. Emellett, különösen a fiatalabb korosztály körében népszerű a tudatmódosító szerek használata...

    – Miközben jócskán csökkent az ittas vezetők száma hazánkban, a szüret fokozott veszélyforrást jelent – hangsúlyozta a szakember. – Higgyék el, egy-egy korty is befolyásolhatja a reflexeink működését, megzavarhatja koncentrációs képességünket. Ezen túl, szinte megyeszerte zajlanak útfelújítások. A terelések, az útszűkületek, a kereszteződésekben ilyenkor is működő úgynevezett telezöld lámpák pedig csak tovább árnyalják a forgalmi veszélyeket... – figyelmeztetett dr. Farkas Károly.

     

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!