Baleset

2025.03.20. 20:14

Megrázó helyszíni videók a reggeli vasúti tragédiáról

Ismét feketébe öltözött a csütörtök. Reggel ugyanis halálos vonatbaleset rázta meg az országot. A történtekről a MÁV közölt újabb részleteket.

Mint ahogyan arról mi is beszámoltunk, sokkoló szörnyűséggel indult a csütörtök a vasúton, ugyanis halálos vonatbaleset történt egy vasúti átjárónál Görögszállás és Tiszalök között. A szerencsétlenségben egy ember vesztette életét, az érintett szakaszon pótlóbuszok közlekedtek. Most újabb részletek láttak napvilágot az esetről.

A halálos vonatbaleset következtében kisiklott, és felborult a szerelvény
A halálos vonatbaleset következtében kisiklott, és felborult a szerelvény
Fotó: Bozsó Katalin / Forrás: szon.hu

Több sérültje is van a halálos vonatbalesetnek

A szon.hu cikke szerint a gépjármű vezetője vélelmezhetően a tilos jelzés ellenére hajtott az átjáróba. A MÁV arról is tájékoztatta őket, hogy a balesetet a mozdonyvezető nem tudta elkerülni, a motorkocsi kisiklott és felborult. A szerelvényt a délutáni órákban egy vasúti daru segítségével emelték majd vissza a sínekre. Az ütközés helyszínén Hadnagy Attila, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. debreceni területi igazgatója tartott rendkívüli, doorstep sajtótájékoztatót. Mint mondta, a BZ motorvonaton 15 utas és két fős személyzet utazott.

Az egyik utas az ütközés következtében beütötte a fejét, ezért a két kiskorú gyermekével együtt a mentők megfigyelésre kórházba szállították. A mozdonyvezető térde és a vezető jegyvizsgáló bokája is megsérült a balesetben – őket a helyszínen ellátták a mentőszolgálat munkatársai

– árulta el Hadnagy Attila, aki ezután hozzátette: az elsődleges információk szerint a vonat hozzávetőleg 28 kilométer/órás sebességgel haladt az ütközés pillanatában, és a biztosító berendezés is jól működött. A vonatbaleset utáni pillanatokban néhányan az ablakokon át jutottak ki a szerelvényből, és szerencsére a katasztrófavédelem munkatársai is nagyon gyorsan a helyszínre értek, majd kimentették a többi utast. 

Az első felmérések alapján a vasúti pályában nem keletkezett nagy kár: 17 vasbeton talpelem sérült meg, amiket pénteken kicserélnek a szakemberek

– mondta el a területi igazgató, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy az elmúlt 16 évben a MÁV hálózatán egyetlen halálos vasúti átjárós baleset sem történt a vasúttársaság hibájából.

A további részletekért, illetve a helyszínen készült megrázó videóért látogassatok el a szon.hu oldalára.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában