2024.11.08. 07:00
Jelentős fejlesztés a Suzukinál: fotókon mutatjuk az új elektromos Vitarát
Stratégiailag jelentős fejlesztést mutatott be a Suzuki. A Suzuki Motor Corporation Milánóban mutatta be első sorozatgyártású elektromos modelljét, az e-Vitarát.
Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint a Suzuki eVitarát 2025 tavaszán kezdik el gyártani Indiában, és a jövő nyáron kerül piacra Európában, Indiában és Japánban.
Esztergomban is gyárthatják az új Suzukit
A 49 és 61 kilowattórás kapacitású akkumulátorcsomagokkal szerelt autó az erősebb áramforrással állandó négykerék hajtással is megjelenik, amely terepjáró képességeket biztosít. A Vitara benzines és hibrid elődmodelljét a Suzuki magyarországi gyárában gyártják. Maszato Acumi (Atsumi Masato), a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója júniusban azt nyilatkozta: a japán járműgyártó 2030-ig öt elektromos modell bevezetését tervezi az autóipar zöld átállása jegyében, a Magyar Suzuki törekvése, hogy ezek gyártásában az esztergomi gyár is részt vegyen.
Esztergomban jelenleg két modell, Vitara és S-Cross gyártása folyik, 2023-ban az itt gyártott több mint 160 ezer jármű 88,5 százaléka hibrid meghajtású volt. A Magyar Suzuki Zrt. öt kontinens 123 országába értékesíti járműveit.
Az e-VITARA az „eVX” nevű koncepciómodell alapján készült, amelyet először a 2023 januárjában megrendezett indiai Auto Expon mutattak be, majd ugyanebben az évben a JAPAN MOBILITY SHOW-n is debütált. Az e-VITARA a Suzuki első globális elektromos (BEV) modellje, derült ki a cég sajtóközleményéből.
Erő és megbízhatóság az elektromos rendszerrel
Az e-VITARA a legújabb technológiákat ötvözi az erőteljes megjelenéssel, amely a modern elektromos autó (BEV) és SUV erejének kombinációjaként szeli majd az utakat. A „High-Tech és Kaland” elv mentén történő tervezés ötvözi a modern elektromos autó megjelenést az SUV-ok robusztusságával, kalandvágyat ébresztve az autózás iránt. A modellt nagy átmérőjű gumiabroncsok és hosszú tengelytáv jellemzi, míg a belső térben korszerű kijelző és robusztus megjelenésű panelek, valamint középkonzol találhatók.
Az autóban hatékony elektromos hajtáslánc kapott helyet eAxle és lítium-vas-foszfát akkumulátorral. A hajtáslánc egyesíti a motort és az invertert, a lítium-vas-foszfát akkumulátorok pedig megbízhatóságot és biztonságot nyújtanak. Ez teszi lehetővé az élénk gyorsulást álló helyzetből, valamint a lendületes gyorsítást előzés közben.
Emellett két független eAxle tengellyel működő „ALLGRIP-e” elektromos 4WD rendszerrel rendelkezik. Az „ALLGRIP-e” egy elektromos összkerékhajtási rendszer, amely a Suzuki négykerékhajtási technológiában szerzett szakértelmét ötvözi az első és hátsó egymástól független eAxle tengellyel. Ez a rendszer nemcsak nagy teljesítményt nyújt, hanem gyors reakciókat és pontos irányíthatóságot is lehetővé tesz. A „Trail” üzemmód megkönnyíti a nehéz terepen való haladást a kipörgő kerekek fékezésével és a nyomaték elosztásával.
Mint Toshihiro Suzuki, a cég elnöke elmondta: az e-VITARA az első elektromos modellük, amelyet körültekintő fejlesztés során hoztak létre annak érdekében, hogy könnyen használható elektromos járművet biztosítson a cég vásárlóink számára.
– A karbonsemleges társadalom felé vezető úton a vásárlói igényekhez igazodva különféle megoldásokat kínálunk, ideértve az akkumulátoros elektromos járműveket (BEV), a hibrid járműveket és a sűrített földgáz (CNG) meghajtású járműveket. Az e- VITARA bevezetése jelentős mérföldkövet jelent a karbonsemlegesség eléréséhez. Az új modellünk bevezetését követően az egyes országok és régiók igényeihez igazítva tovább bővítjük elektromos modellkínálatunkat és mobilitási szolgáltatásainkat – tette hozzá a vállalat elnöke.