Ország-világ

2021.06.03. 20:08

Tárgyalnak a Giro d'Italia jövő évi magyarországi rajtjáról

Folynak a tárgyalások a Giro d'Italia országúti kerékpáros körverseny jövő évi magyarországi Nagy Rajtjáról, amelyet a kormány is támogat – jelentette be Révész Máriusz.

Castel di Sangro, 2021. május 16. Az összetettben élen álló Valter Attila, a Groupama-FDJ csapat versenyzõje a 104. Giro d'Italia olasz országúti kerékpáros körverseny kilencedik, Castel di Sangro és Campo Felice közötti 158 km-es szakaszának teljesítése közben 2021. május 16-án. Valter elõzõ nap a 29. helyen ért célba és megõrizte az összetettben élen állónak járó rózsaszín és a legjobb 25 éven aluli versenyzõt illetõ fehér trikót is. MTI/EPA/ANSA/Luca Zennaro

Forrás: MTI / EPA / ANSA

Fotó: Luca Zennaro

Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos az olasz körversenyen szerepelt Valter Attila és Dina Márton részvételével szervezett csütörtöki sajtótájékoztatón elmondta: kormányelőterjesztést dolgoztak ki a jövő évi Grande Partenza és az első három szakasz magyarországi megrendezéséről. Az olasz szervezőkkel folynak a tárgyalások, és már csak apróságok vannak hátra – tette hozzá Révész.

Hangsúlyozta, a tavalyra tervezett útvonalra támaszkodva, és az akkorra előkészített források biztosításával készülnek a rendezésre.

– A 2022-es Nagy Rajt sokkal perspektivikusabb lesz, mint a 2020-as lett volna. Jövőre szerencsés esetben akár négy magyar fiatal is elindulhat az olasz körversenyen. Tavaly dolgoztunk a háromszoros világbajnok szlovák Peter Sagan Magyarországra hozatalán, de itthon már van egy nála is nagyobb sztár.

Valter Attila és Dina Márton Giro-szereplése után a jövő évi Nagy Rajt hatalmas népünnepély lehet Magyarországon

– fogalmazott.

Dina kiemelte, számára nagy álom volt, hogy egyszer részt vehessen a Girón, és mindent meg fog tenni, hogy ha Magyarországon rendezik, ismét ott lehessen a Nagy Rajtnál.

Valter Attila – aki három napig élen állt összetettben az idei Girón – elárulta, mindhárom Grand Touron szeretne részt venni, és eddigi elképzelései alapján jövőre a Tour de France-szereplésért harcolt volna, „ám ha innen indul, bevállalok egy harmadik olasz körversenyt is”.

– Sajnálom, ha emiatt nem tudok a Tour de Hongrie-n indulni, ám már nagyon várom, hogy megmutathassam a csapattársaimnak Budapestet.

Pályafutásom eddigi legjobb pillanata volt, amikor a rózsaszín trikóért a pódiumra lépve megláttam az épp akkor célba érő Marcit, aki döbbenten nézett rám.

Ez extra löketet adott, különleges érzés volt – fogalmazott.

Valter felidézte, az első Grand Tour-szerepléséhez képest sokkal magabiztosabb, tapasztaltabb volt, ám számos területen, így például az energiagazdálkodásban még lehet fejlődnie. Mint mondta, idén a mentális része volt nehezebb számára.

– Örülök, hogy nemcsak ott voltam és letudtam, hanem élveztem és mosolyogtam abban a három napban. Lehet, jót tett, hogy ez nem négy-öt volt, jövőre kész leszek akár több napra is – fejtette ki.

– Inkább focizzanak, ez egy nagyon nehéz sportág

– üzente viccesen a jövő generációjának. Komolyra fordítva leszögezte: bízik benne, hogy a sikereik példát jelentenek az utánpótlás számára, hogy ne külföldi, hanem magyar példaképeket követhessenek. Előretekintve elmondta, a jövőben várhatóan kevéssé fogják szökésbe engedni nagy versenyeken.

Az összetettben 100. helyen zárt Dina Márton (EOLO-Kometa) úgy fogalmazott: egy ötnapos, egyhetes viadalnál jóval megterhelőbb volt számára a Giro d'Italia, és jobb szereplést várt magától.

– Gyermekkori barátomat a rózsaszín trikóban látni, amikor átvette, akkora öröm volt számomra, mintha én nyertem volna azt szakaszt. A célba érkezéstől a másnapi rajtig szinte végig mosolyogtam – tette hozzá.

Az MTI kérdésére mindketten a magyar bajnokságot jelölték meg következő állomásként. Valter hozzáfűzte: az olimpia előtt magaslati felkészülés vár rá, az idény hátralevő részében, a közelmúltbeli teljesítmények nyomán, nagyobb befolyása lehet a következő indulásokra, szabadabban dönthet arról, hol szerepel.

Révész Máriusz felidézte, legszebb álmaikban sem gondolták, a legambiciózusabb célok között sem említették azt, hogy a 2015-ben újraindított Tour de Hongrie segítségével ilyen fejlődés következik be a magyar kerékpársportban. Felidézte: Valter tavaly a bemutatkozásakor 27. lett a Giro d'Italián, idén pedig a 14. helyen zárt, ami minden idők legjobb magyar összetett eredménye háromhetes körversenyen. Megemlítette, reményei szerint jövőre további 13 pozíciót fog javítani a 22 esztendős bringás, akinek a teljesítménye nyomán kerékpárlázban égett Magyarország.

Schneller Domonkos, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár kiemelte: az alatt a három nap alatt, amíg Valter a kerékpársport egyik legértékesebb mezét, a Maglia Rosát viselte, őt magát az országúton tekerve egyszer sem dudálták le az autóvezetők.

Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) elnöke hangsúlyozta: 15-18 éves kemény, alázatos munka áll Dina és Valter teljesítménye mögött.

– A kerékpársportnak immár vannak olyan példaképei, akik mércét jelentenek – szögezte le az MKSZ első embere, hozzáfűzve: azon fognak dolgozni, hogy hozzásegítsék az érvényesüléshez.

Borítókép: Valter Attila az összetettben élen állónak járó rózsaszín trikóban a 104. Giro d'Italia olasz országúti kerékpáros körversenyen

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!