2021.03.29. 18:57
A tavalyinál nagyobb forgalmat várnak az édességgyártók húsvétkor
A vásárlók egyre nagyobb része keresi a jobb minőséget, emellett bővül a biotermékek, valamint a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő édességek forgalma.
Szerencs, 2013. február 13. Húsvétra készülő csokinyulak a Szerencsi BonBon Kft. csokoládéüzemében 2013. február 13-án. MTI Fotó: Vajda János
Forrás: MTI Fotó
Fotó: Vajda János
Az édességfogyasztás tavalyi visszaesése fokozatosan helyreállt az elmúlt évben, így az előző húsvéthoz képest idén nagyobb forgalomra számítanak a gyártók.
A Magyar Édességgyártók Szövetsége (Hunbisco) az MTI kérdésére azt írta, hogy a húsvéti szezonális édeségek forgalma a korábbi években akár az ezer tonnát is elérte. A tapasztalatok szerint 40 százalék körüli részesedéssel a csokinyúl a legnépszerűbb. A csokitojás csak alig marad ettől el, míg a fennmaradó hányadot az állatfigurákról mintázott üreges csokoládék teszik ki.
A szövetség úgy látja, hogy a vásárlók egyre nagyobb része keresi a jobb minőséget, emellett bővül a biotermékek, valamint a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő édességek forgalma. Népszerűek a hagyományos ízvilágot felidéző termékek is – írták.
A húsvéti csokoládéfigurák forgalma 2019-ben 5 milliárd forint volt, ám 2020-ban a járvány első hulláma épp ebben az időszakban okozott jelentős csökkenést. A Hunbisco akkor a kiskereskedelmi értékesítés visszaesésével magyarázta, hogy kevesebb termék fogyott. A kereslet fokozatos emelkedésének köszönhetően a szezonális édességek forgalma karácsonykor már megközelítette a korábbi évek mennyiségét – tették hozzá.
Borítókép: Húsvétra készülő csokinyulak a Szerencsi BonBon Kft. csokoládéüzemében 2013. február 13-án.
Járvány
- Magyarországon is azonosították a koronavírus új variánsát
- Megszűnik a heti adatszolgáltatás
- 6 millió 422 ezer a beoltottak száma, 42 az új fertőzötteké
- 6 millió 422 ezer a beoltott, 47 az új fertőzött és elhunyt 2 beteg
- 6 millió 422 ezer a beoltott, 92 az új fertőzött és elhunyt öt beteg