2019.03.22. 08:19
A tavalyi rekordévet is felülmúlhatja az idei húsvéti szezon
Az idén legalább 8-10 százalékkal nagyobb bevételt hozhat az ünnep, mint tavaly.

Forrás: MTVA/Bizományosi
Fotó: Nagy Zoltán
A húsvét a második legnagyobb forgalmú időszak a karácsony után, az idén legalább 8-10 százalékkal nagyobb bevételt hozhat az ünnep, mint tavaly – derült ki a Világgazdaság körképéből. Az átlagos kosárérték az ünnep előtt 30-40 százalékkal haladhatja meg a máskor tapasztalt értékeket, húsvét hetében pedig a másfélszeresére is emelkedhet a forgalom. A Nielsen legutóbbi összesítése szerint
húsvét előtt több mint 8 milliárd forintot költ sonkára a lakosság,
ami 4200 tonnának felel meg. De legalább 4,5 milliárd forintot csokoládéra is elköltenek a magyarok, ez pedig 900 tonnás mennyiség.
Az ünnephez közeledve folyamatosan nő a forgalom, a csúcspontot a húsvét előtti utolsó héten éri el – közölték a Tescónál. Március elejétől több lépcsőben jelennek meg a húsvéti élelmiszerek és dekorációs termékek. Eleinte a szárazáru forgalma lódul meg, majd a célegyenesbe fordulva a friss áru is jobban fogy az átlagnál. A legnépszerűbb termék ilyenkor a sonka, a húskészítmények, a tojás, a torma, a friss, szezonális zöldségek és a különböző édességek.
Az áruházak nagypénteken, húsvétvasárnap és -hétfőn zárva tartanak,
a Tesco üzletei az ünnepet megelőző napokban a normál nyitvatartás szerint működnek.
A SPAR kommunikációs vezetője, Maczelka Márk viszont a lapnak azt mondta, a vásárlói igények alapján határozzák meg a nyitvatartást, ahol szükséges, ott hosszabbítanak csütörtökön és szombaton. Több mint negyvenféle füstölt áruból választhatnak a SPAR vásárlói, a lánc több mint 200 tonna kötözött lapockával készül, de a slágertermék a frikandó sonka, a füstölt tarja, a hátsó csülök és a diósonka, illetve az érlelt házi és parasztsonka is.
A húskészítmények mellett a legnagyobb kereslet a tojás iránt mutatkozik, csaknem 100 százalékkal ugranak meg az eladások.
A pékáruk közül a kalácsok és a fehér kenyerek forgalma nő látványosan.
Két vásárlási hullámra számítanak a CBA-nál, az első április elején várható, a fizetések időszakában, ekkor sokan előre megvásárolják a sütés kellékeit és a csokoládéfigurákat. A második hullám pedig a húsvétot megelőző hét, ekkor már minden termékkör iránt élénk érdeklődésre számítanak.
Borítókép: Húsvéti sonkák és hústermékek a Fővám téri Központi Vásárcsarnokban – ismertebb nevén a Nagycsarnokban 2018. március 19-én.