Járvány

2020.04.27. 15:48

Vasúton is érkezik védőfelszerelés Kínából

Jelentős mennyiségű egészségügyi védőfelszerelés érkezett hétfőn Kínából a budapesti Rail Cargo Terminal-Bilk állomásra, és már elindult a következő vasúti szerelvény is a távol-keleti országból.

Budapest, 2020. április 27. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelõs államtitkára (b) és Kovács Imre, a Rail Cargo Hungária Igazgatótanácsának elnöke (j) a kínai Csinan városából jelentõs mennyiségû egészségügyi védõfelszerelés-szállítmánnyal érkezõ tehervonat fogadásán a Rail Cargo Terminal - BILK Zrt. fõvárosi telephelyén 2020. április 27-én. A szerelvény az idei elsõ konténervonat, amely több mint 10 ezer kilométer megtételével közvetlenül érkezett Magyarországra Záhonyon keresztül. A 40 vasúti kocsiból álló szerelvény többek között egészségügyi védõfelszereléseket, maszkokat, kesztyûket, tisztítókendõket szállított. MTI/Illyés Tibor

Forrás: MTI

Fotó: Illyés Tibor

A 40 kocsiból álló konténervonat fogadásakor az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára üdvözölte, hogy újraindult a szárazföldi áruszállítás a két ország között.

A fuvarozás minden szereplője példásan helyt áll a veszélyhelyzetben, de nem csak az ellátás fenntartásában, hanem később, a gazdaság újraindításában is fontos szerep jut nekik

- tette hozzá Mosóczi László.

Az államtitkár közölte, hogy hamarosan elkezdődhetnek a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítési és bővítési munkálatai, miután a felek aláírták a beruházás hitelszerződését. Ha ez az összeköttetés is kiépül, Magyarország az Ázsia és Európa közötti áruforgalom tranzitállama, és a térség elosztóközpontja lehet – fogalmazott.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke az eseményen elmondta, hogy

Kínában már újra termelnek a gyárak, így ismét elindulhatott a vasúti konténerfuvarozás.

A Rail Cargo Group vonatai az adriai kikötőkből is szállítanak ázsiai árut Magyarországra.

Az európai termelés felfutásától függően az őszi hónapokra kerülhet egyensúlyba a nemzetközi teherforgalom, és az év végére érheti el a tavalyi teljesítményt

- tette hozzá.

A Rail Cargo éves szinten 10-20 százalékos visszaesésre számít a forgalomban idén, ezért az ITM-mel együtt keresi a megoldást a vasúti árufuvarozás megerősítésére.

Borítókép: Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára (b) és Kovács Imre, a Rail Cargo Hungária Igazgatótanácsának elnöke (j) a kínai Csinan városából jelentős mennyiségű egészségügyi védőfelszerelés-szállítmánnyal érkező tehervonat fogadásán a Rail Cargo Terminal – BILK Zrt. fővárosi telephelyén 2020. április 27-én.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!