Friss hírek

2005.09.08. 14:05

Igaz vagy nemIgaz Szó?

BAMA

A 24 százalékos tulajdonrésszel rendelkező Kárpátaljai Magyarok Kulturális Szövetsége (KMKSZ) a Kárpáti Igaz Szó szerkesztőségével közösen ki kívánja vásárolni a legrégibb ukrajnai magyar sajtóterméket, a hetente háromszor megjelenő lapot kiadó cégből a többségi tulajdonos megyei közigazgatási hivatal és tanács tulajdonrésézét. A lap körül eközben nem nyugszik a vihar, jelenleg például két újság jelenik meg ugyanezen a néven: a magát "igazinak" mondót a KMKSZ javaslatára menesztett főszerkesztő, Kőszeghy Elemér jegyzi, és a lap korábbi gárdája készíti. Az ő újságjuk - amelynek kiadója egy kárpátaljai kft, a Tisza FM Stúdió - azonban jobbára csak az interneten érhető el. A nyomtatott változat - amelyet az eredeti kiadó, az ungvári Kárpáti Igaz Szó Közös Vállalat jelentet meg - főszerkesztője Kőszeghy elődje, Erdélyi Gábor. A kiadók vitáznak a névhasználatról is, a Kőszeghy-féle csapat állítja, az ellenoldalnak csak cirill betűs fejlécre szól a regisztrációja. Az ungvári médiaháború még áprilisban vette kezdetét, amikor a kiadóvállalat részvényesei Kőszeghy menesztéséről döntöttek, mondván, az újság a tavaly téli ukrán elnökválasztási kampányban nyíltan elkötelezte magát a végül vesztes Viktor Janukovics mellett. Kőszeghy egyébként a KMKSZ ellenlábasának, az Ukrajnai Magyar Demokrata Szövetségnek az alelnöke, írja a Vajdaság MA! hírportál.

Ezek is érdekelhetik