biztonságos kényelem

2017.08.24. 20:30

Világsikerre született – Volvo XC60

Kínai tulajdonosa csodát tett a Volvóval, az XC60-as szebb, biztonságosabb és vonzóbb, mint valaha – olvasható az automotor.hu oldalán

Tizenkét év után váltotta le a Volvo a XC90-est. A váltás nagyszerűen sikerült. Minden tekintetben sikeres konstrukció az utód XC60. Nem volt egyszerű belefogni, mert a világ egyik legsikeresebb autójával kellett versenyre kelni. Ebből az autóból egymillió példánynál is többet adtak el. „Még ma is frissnek hatna, ha a svéd központban nem határozzák el magukat és tervezik meg a piac egyik legszebb szabadidő-autóját” – írta az automotor.hu.

A formanyelv nem változott, de a lendületesebb küllem miatt kevésbé érezzük dobozszerűnek az XC60-ast, és jobbak az arányai is, ezáltal sportosabbnak mutatkozik. Az autó „skandináv karaktere is erősödött”.

Az XC60-as nagyobb lett elődjénél, hasmagassága viszont csökkent, a sok acél miatt pedig nehezebb lett. Külsejében „hűvös, mégsem rideg, értékesnek látszik, mégsem fényűző”. „A kisebb és sportosabb XC60-as nem csak a konkurensek szemében lesz szálka, komoly házon belüli riválisa lehet az XC90-esnek, hiszen az SPA-platformra épül, négyhengeresnél nagyobb motorok pedig nem szerepelnek a kínálatban, így ugyanazokkal a hajtásláncokkal választható.”

A belsejének is jót tett a frissítés, tágasabb levegősebb lett, ugyanakkor egyből észrevehető, hogy itt is a hatáskeltés volt az elsődleges szempont, példa erre a valódi fából készült műszerfal. „Ülése szinte már túl sokféle módon állítható, de ha eltaláljuk a megfelelő helyzetet, nagy kényelemben utazhatunk, amit a kivételes hangszigetelés és az általános komfortszint is garantál.”

Az erősebbik benzines és a dízel motorok erőtartalékai bőségesek, még szerpentinen is úgy mozgatják az 1,8 tonnás autót, hogy az kiegyensúlyozott marad. Ne feledjük el, hogy a hagyományos hajtás mellett van hibrid is, ez már valóban a csúcskategória. Az utazás kényelmét messzemenően kiszolgálja, hogy „hátul az igényes, több lengőkaros felfüggesztést feláras légrugózás egészítette ki”. Mellesleg állítható a kormányzás, a gázpedál meg a felfüggesztés. „Az Aisintól származó nyolcfokozatú automatikus váltó is beleillik a Volvo higgadt profizmusába.”

A biztonság terén most is a legjobbat hozza, 130 km/óráig félautonóm vezetést kínál. Szinte nincs is olyan vezetési helyzet, amelyben ne lenne biztonságban az autó.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!