2017.10.26. 13:45
Nem lehet vele hibázni – Porsche 911 Carrera GTS menetpróba
Kevés sportautómárka mondhatja el magáról, hogy autóit világszerte napi használatra veszik, tulajdonosaik pedig akkor is versenyzőnek érezhetik magukat a kormány mögött, ha csak egy tárgyalásra tartanak.
A 911-es széles választékát újabb modellel bővítette a Porsche, a pályán és a hétköznapokon is helytálló GTS-sel – írja az automotor.hu.
A Porsche renoméját a hamisítatlan stílus és a kivételes minőség mellett az utcai használatra is alkalmas technika adja, hiszen lehet bármilyen nagy teljesítményű, egy Porsche még avatatlan kezekben sem halálos fegyver. Nem véletlen, hogy a stuttgarti márka csaknem olyan széles kínálatot tart fenn, mint a Mercedes vagy a BMW.
A GTS-kivitel valahol a 911-es ranglista közepén helyezkedik el, a maga 450 lóerős biturbó boxermotorjával az alap, 370 lóerős Carrera és a valaha volt legerősebb 911-es, a 700 lóerős GT2 RS között. A pozicionálás sokkal inkább szimbolikus, mint mértani, ugyanis a GTS-t azoknak szánták, akik többet várnak 911-esüktől, időnként pályanapokra is elautóznak, utána beültetik a gyerkőcöket és beugranak egy sütire a nagymamához. Alapbeállításokkal használva kevés harmonikusabb Porsche létezik a GTS-nél, a PDK-váltón keresztül hajtott motor jól viseli a városi közlekedést, jellegzetes hangja finoman bizserget, nyomatéka minden helyzetben elegendő, futóműve még a sportosabb családi autókénál is komfortosabb.
Minden különösebb önmegtartóztatás nélkül, finoman kezelhető, óvatos hozzáállásunkat kifinomultsággal hálálja meg, csak a 125 literes első csomagtartó az akadálya, hogy a háztartás első autójaként használjuk bevásárlásra vagy utazásra. Atmoszférája dugóban állva is magával ragadó, az arányai, a méretei, az utastere, maga a farmotoros felépítése a hátulról hallható motorhanggal különlegessé tesznek minden egyes métert. Ezért is tapsolták vissza a rajongók a 70-es években már elavultnak ítélt 911-est, a mérnökök pedig ezért tesznek meg mindent, hogy stresszmentesen élvezhessük az autózást.
A lehetőség pedig már a közepesen erős változatban is adott az élményautózáshoz. Sport+ módban előhívhatjuk a hathengeres motor, a váltó, a futómű és úgy általában az egész autó rejtett tartalékait, és Porschéhoz méltó módon élvezhetjük a kanyarokat, miközben az autó azt érezteti, kiválóan uraljuk, pedig elsősorban a hardver és a szoftver mesteri összjátéka teszi biztonságossá a játékot. Bár a bemutatón szintén kipróbálható, 580 lóerős Turbo S még többet hoz ki közúti versenyautó énjéből, nem csak a tudása, 25 948 526 Ft-os felára is ijesztő.