Életmód

2010.02.18. 09:37

5 perc lazítás, 5 módszer

Ahogy a tél az utolsókat rúgja, mi is hasonló állapotban érezzük magunkat. Ilyenkor különösen feszült az ember, legyen szó akár apró bosszantó dolgokról, vagy nagyobb problémákról. Most igazán fontos, hogy feltöltődj időnként, és ehhez elég néhányszor öt perc minden nap.

NANA.HU

Lehet, hogy csak a mindennapi dugó bosszant, ahogy az is lehet, hogy egy csúnya náthából nem bírsz kilábalni hetek óta. A fény nélküli, depressziós hónapok csúcsa a február, és muszáj időnként cselhez folyamodni, hogy ne legyen ránk akkora hatással a napi stressz. A legjobb természetesen a rendszeres edzés,az aromaterápiás fürdő, vagy egy jó masszázs, de a legtöbben ezt nem tudjuk elég gyakran beiktatni az életünkbe. Ami viszont jól jöhet, az néhány ötperces szünet. Nem, ez egyáltalán nem önző dolog, hiszen ahhoz, hogy megfelelően tudj működni anyaként, munkaerőként, feleségként vagy barátként, muszáj időt szakítanod a feltöltődésre. Ha kimerülsz, akkor végül senkinek ne tudsz majd adni. Íme, öt módszer arra, hogyan kapd össze magad nap közben – mindössze öt perc alatt.

Egy jó tea


Nem kell angolnak lenni ahhoz, hogy beiktasd éltedbe ezt a remek hagyományt. Forralj egy kis vizet, lógass egy filtert a kedvenc bögrédbe (lehetőleg valami vidám, vagy különösen szép darabba), és zárj ki mindent. Ne menj vissza a az asztalodhoz, ne csevegj senkivel, csak legyél magadban egy kicsit. Persze, a zöld tea például jót tesz az egészségnek, de most nem erről van szó. Ha kivonod magad a forgalomból egy egész kis időre, attól még a világ nem áll meg nélküled. Te viszont lazíthatsz egyet a saját kis rituáléddal függetlenül attól, milyen dráma zajlik épp körülötted. Fogd két marokra a bögréd (ha már nem olyan forró), szívd be a tea aromáját, és gondolj csupa szép dologra. Élvezd a pillanatnyi békét.

A kedvenc dalod

Mindenkinek vannak olyan kedvencei, akik feltüzelik, megnyugtatják, akik magabiztosabbá tesznek, vagy egyszerűen csak vidámabbá. Döntsd el, épp mire van szükséged, hallgasd meg azt a dalt, és énekeld, teljes beleéléssel. Arra a pár percre nem te tartod össze az irodát, a családot, az építkezést, vagy bármit. Azalatt az idő alatt rocksztár vagy, díva, gospel-énekes vagy funky istennő. Akkor csak te vagy és a zene, és a lényeg, hogy állati jól érezd magad. Úgyhogy fel a kocsiablakkal, és ereszd ki!

Lélegezz!


Ha a hagyományos meditálás neked túl lilás-hippis, semmi baj. Önmagában az, ha a légzésedre koncentrálsz egy darabig, már csodákat tesz. Akárhol is vagy – az autóban, a postán, az irodában vagy a közértben -, vegyél egy hosszú, mély levegőt, miközben teljesen ellazítod a hasfalad, és megtöltöd levegővel a tüdőd. Tartsd bent egy pillanatig, majd lassan engedd ki. Ismételd meg néhányszor. Hát nem csodálatos, hogy ez az azonnali terápia képes kiüríteni az elmédből azt a sok tenni- és aggódnivalót? Egy kis extra: hordj magadnál levendulaolajat, dörzsölj el pár cseppet az ujjaid között, és érintgesd a halántékodhoz és a fülcimpáidhoz a légzőgyakorlat előtt.

Papírra vele!


Néha, amikor nagyon elszabadul a fejünkben és a lelkünkben a pokol, a legjobb dolog, ha egyenesen szembenézünk a problémával. Aggódsz egy beteg családtagod, vagy a gázszámla miatt? Tarts pár perc szünetet, és egyszerűen írd le. Sorolj fel mindent, ami aggaszt, és stresszt okoz abban a pillanatban. Önmagában az, hogy kiüríted a sok limlomot az elmédből, máris könnyebbé tesz függetlenül attól, hogy van-e időd és energiád a megoldáson agyalni. Nem kell. Nemsokára oda is eljutsz, de nem foglalkozhatsz érdemben valamivel addig, míg nem nevezted nevén a problémát. Ha leírsz minden aggasztó dolgot egy papírra, talán arra is rájössz, pontosan mi zavar ezekben a dolgokban. Néha ennyi is elég az azonnali megkönnyebbüléshez.

Nyújtózkodj!


Ha olyan helyen vagy, ahol ez nem probléma, és ismersz pár ászanát, egy pár perces jógázás biztosan egészen feltölt. Ám a legtöbbünknek erre nincs lehetősége egy stresszes nap kellős közepén. Ettől még elcsenheted a lényeget: végezz pár nyújtó-gyakorlatot. Állj fel, lazítsd el a térdeid, és hajolj előre. Csak lógasd a fejed ellazított háttal és derékkal, a gravitáció majd elintézi a többit. Maradj így egy darabig, majd állj fel, és kulcsold össze a kezed a hátad mögött. Nyújtsd meg a vállaid, a karod és a hátad felső részét. Finoman nyújtsd ki a nyakad is: először lógasd előre a fejed, majd óvatosan döntsd jobbra és balra, mindenhol hagyd egy darabig nyúlni az izmokat. Ha különösen feszült vagy, szánj pár percet arra, hogy megmasszírozd a nyak- és vállizmaidat.

Na, melyikkel kezded?

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!