Fitnesz

2022.06.07. 11:48

Erre érdemes figyelni, ha melegben fut

Aki nagy melegben fut, a szívét és az egész szervezetét jobban megterheli! Megmutatjuk, mire kell figyelni, hogy ne essen baja.

Nagyon fontos, hogy idejében felismerjük a felhevülés tüneteit. Sokan egyszerűen vállat vonnak a futás közben fellépő fejfájásra, gyengeségre, pedig nem szabad. A fejfájás, a szédülés, az émelygés, a gyengeség ugyanis a túlhevülés jelei is lehetnek. Még súlyosabb a helyzet, ha bizonytalanná válunk, vagy elsötétül a világ, ezek a tünetek ugyanis hősokkra utalnak – írja a Diétaésfitnesz.hu nyomán a Magyar Nemzet.

Futás társaságban

Ha valakivel együtt futunk, az nemcsak azért jó, mert van kihez szólni edzés közben, hanem azért is, mert kéznél van a segítség, ha valaki esetleg rosszul lenne.

Hidratálás!

A melegben különösen fontos, hogy pótoljuk az elvesztett vizet. Az általános szabály szerint minden fél kilóra, ami edzés közben lemegy a súlyunkból, fél liter vizet kell meginni. Persze ezt nem kell egyszerre, edzés után ledönteni – sokkal jobb, ha nem várunk addig, amíg szomjasak leszünk, és folyamatosan kortyolgatunk. A vizelet színét is érdemes figyelni: ha világossárga, akkor minden rendben van, ha viszont sötétebb, akkor többet kellene inni.

Jó időzítés!

Ne az ebédidőben fussunk, amikor a legnagyobb a meleg, inkább sportoljunk kora reggel vagy estefelé. Mivel a nappalok hosszabbak ilyenkor, még amiatt sem kell aggódni, hogy ránk esteledik. Ha viszont csakis a legmelegebb órákban lenne időnk, az is megoldás, ha a légkondicionált edzőterem kényelmét választjuk.

Megfelelő öltözet!

A melegben még fontosabb, hogy olyan ruha legyen rajtunk, amelyben a bőr képes szellőzni, és amely elvezeti róla a nedvességet. Pluszpont, ha az UV-sugárzástól is véd, de a fényvédő krémet azért ne feledjük!

Tudatos étkezés!

Edzés előtt kerüljük a nagyobb zsír- és fehérjetartalmú élelmiszereket, mivel ezeket nehéz megemészteni, és fel is hevítik a szervezetet. Válasszunk inkább nagy víztartalmú élelmiszereket, például gyümölcsöt vagy salátát. A nehezebb ételeket tegyük el edzés utánra.

Borítókép: Illusztrációfotó /  Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában