változást akar

2021.03.12. 10:52

Egy professzor szerint rasszista a diákok osztályozása

A professzor a témának egy 300 oldalas könyvet is szentelt. Szerinte az osztályzás hátrányosan megkülönböztet, és a fehér nyelv felsőbbrendűségét népszerűsíti.

Forrás: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

Háromszáznál is több oldalas könyvet szentelt a rasszizmussal összefüggő osztályozásnak az Arizonai Állami Egyetem dékánja. Ebben Asao Inoue azt vitatja, hogy a diákok munkáját, beadandóját nem szabad annak a minősége és pontossága szerint osztályozni, mert az rasszistának számít – számol be a V4NA.

A professzor szerint ehelyett inkább azt kellene osztályozni, hogy a tanuló mennyi energiát fektetett bele a munkába. Inoue az állítását azzal is próbálta alátámasztani, hogy már önmagában bárminek a besorolása elkerülhetetlenül rasszista – ennek a következménye, hogy az osztályzás is az.

Asao Inoue szerint a dolgok besorolása része a rasszista, fehér felsőbbrendűséggel kapcsolatos, nyugati intellektuális történelemnek, és már régóta a rasszista gondolkodáshoz kapcsolódik. A professzor arról ír, hogy ha csak egyféle standard, azaz a minőség alapján értékelik az irodalmi feladatokat a diákoknál, az rasszista és a fehér nyelvezet felsőbbrendűségét népszerűsítik vele.

Ahogyan az kiderül a Daily Wire cikkéből, Asao Inoue a könyve elején megemlíti, hogy a belefektetett energián alapuló osztályzásnak az alapja a kritikus fajelméletben gyökerezik. A portál leírása szerint ez a kritikus fajelmélet azt az elvet követi, hogy az Egyesült Államok és az amerikai társadalmi rendszer is a rasszizmusból ered.

Az egyetemi professzor kitért a tanárokra is. Szerinte, ha a tanárok a minőség alapján osztályozzák a diákok munkáit, azzal direkt módon hozzájárulnak a rasszista status quo-hoz az iskolákban és a társadalomban.

Nem Asao Inoue az első, aki az osztályozás rasszista mivoltát hozza szóba, és változást akar. A témában többen is felszólaltak már amellett, hogy a jövőt az antirasszista osztályozás jelenti.

Az osztályozások, értékelések megreformálását egyébként sok esetben maguk a diákok is szorgalmazzák. Ez történt nyár elején a University of Washington egyetemen is, ahol a feketebőrű diákok azt követelték, hogy kapjanak engedményeket az egyetemen a vizsgákon, kvázi jobb jegyeket a tanároktól.

Mindezt azért, mert szerintük már a koronavírussal is meggyűlt a bajuk a nem elégséges egészségügyi ellátás miatt, ráadásul abban az időszakban állami erőszak is irányult ellenük. Úgy fogalmaztak, hogy ilyen környezetben szerintük nem elvárható az, hogy letegyék a vizsgáikat, hiszen éppen a jogaikért és a jövő generációinak jogaiért harcolnak.

A követelésekkel ugyanakkor sokan nem értettek egyet, és arra hívták fel a figyelmet például a közösségi médiában, hogy a hamis osztályzás valójában senkin nem segít.

Borítókép: illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!