2019.07.16. 08:52
Egyre több a kamuhívás a lelkielsősegély-szolgálatoknál
A Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének adatai alapján az elmúlt 1 évben – más segélyhívó számokhoz hasonlóan – jelentősen emelkedett az irreleváns hívások száma.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Aaron Amat
A hecc – és zaklató hívók magas aránya jelentős időveszteséget, pszichés terhet okoz az önkéntesek munkájában, felesleges kiadást az állami közteherviselésben. A legnagyobb problémát azonban az okozza, hogy
a telefonvonalak foglaltsága miatt a valóban rászorulók, krízishelyzetben lévők nem kaphatnak segítséget.
A 116-123 ingyenesen hívható telefonos lelki elsősegély hívószám bevezetése óta folyamatosan növekszik a hívások száma a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok (LESZ) 18 szolgálatánál.
Az elmúlt év adatai alapján
a közel 200.000 hívás több mint 60%-a inadekvát tartalmú (téves, néma, hecc, zaklató hívás). Kiemelkedő a hecchívók, szórakozni kívánó hívók aránya, akik a segélyhívás lehetőségével nem a célnak megfelelően élnek.
Az általuk okozott foglalt segélyhívó-vonal azt eredményezi,
hogy a krízisben, konfliktushelyzetben lévő, szuicid szándékkal a lelki elsősegély telefonszolgálatokhoz forduló hívók nem érik el az önkéntes segítőket
- írta közleményében a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége.
A LESZ szándéka, hogy felhívja a figyelmet a segélyhívószám adekvát használatára, hogy érdemben „Beszélhessünk egymással.”, valamint különböző jogi lehetőség igénybe vételét fontolgatja a hecc- és zaklató hívók távoltartása végett.
Borítókép: illusztráció