2020.04.20. 12:06
Ki akarják kényszeríteni, hogy a Google és a Facebook fizessen
Ne használják ingyen a felületeiken megjelenő, sajtóorgánumokból átvett hírtartalmakat.
Forrás: Shutterstock
Hírügynökségek a lépést azzal hozzáak összefüggésbe, hogy a koronavírus okozta járvány miatt csökkentek a sajtóorgánumok reklámbevételei.
Josh Frydenberg kincstárnok közölte hétfőn, hogy az ausztrál versenyhivatal (ACCC) július végére elkészül azokkal a jogszabálytervezetekkel, amelyek
előírják a Google internetes keresőnek és a Facebook közösségi oldalnak, hogy méltányos kompenzációt fizessen
a hírközlő médiából átvett újságírói tartalmakért. Frydenberg úgy gondolja, hogy Ausztrália sikerrel jár ebben, ellentétben más országokkal, köztük Franciaországgal és Spanyolországgal, amelyek nem tudták erre rákényszeríteni a két internetes óriást.
A kincstárnok szerint a kormány tudatában van annak, hogy milyen bonyolult betartatni az ilyen kötelező érvényű jogszabályokat, és
számos más ország hasztalanul próbálkozott ezzel.
„Azt akarjuk, hogy a digitális világ szabályai minél jobban tükrözzék a valós világ szabályait” – mondta Frydenberg.
Az ACCC megpróbált tárgyalni a globális platformokat működtető vállalatokkal, hogy önkéntesen hozott szabályok alapján fizessenek a hagyományos sajtorgánumoknak a tőlük átvett tartalmakért, de nem tudtak dűlőre jutni.
A kincstárnok szerint Google uralja az ausztrál online hirdetési piac 47 százalékát, míg a Facebook részesedése 24 százalékos. A nyomtatott sajtó eközben bajba került, mert a koronavírus-járvány miatti nem működő vállalatok nem költenek reklámhirdetésekre.
Borítóképünk illusztráció
Járvány
- Magyarországon is azonosították a koronavírus új variánsát
- Megszűnik a heti adatszolgáltatás
- 6 millió 422 ezer a beoltottak száma, 42 az új fertőzötteké
- 6 millió 422 ezer a beoltott, 47 az új fertőzött és elhunyt 2 beteg
- 6 millió 422 ezer a beoltott, 92 az új fertőzött és elhunyt öt beteg