Kemma.hu videó

2024.07.31. 13:50

Már életveszélyes a nagy áthaladó forgalom Kocson

Az elmúlt időszakban nagyon megnövekedett a Kocsot és Tatát összekötő út forgalma. A helyiek szerint az elmúlt hetekben több napon is Kocson keresztül terelték le az M1-es autópálya forgalmát.

Kemma.hu

„Az út másik oldalára születni kell.” Panaszkodják az elmúlt hetekben a kocsiak. Ugyanis szerintük az elmúlt időszakban sokszorosára nőtt a településen átmenő autósforgalom. Úgy gondolják, hogy ez a közelben lévő M1-es autópálya felújítás, illetve a sok baleset miatt sok autós inkább Kocs felé veszi az irányt. 

Az elmúlt időszakban nagyon megnövekedett a Kocsot és Tatát összekötő út forgalma. A helyiek szerint az elmúlt hetekben több napon is Kocson keresztül terelték le az M1-es autópálya forgalmát.
Az elmúlt időszakban megnőtt a Kocson áthaladó forgalom. A helyiek szerint az M1-es autópálya felújítása, illetve a balesetek miatt megy sok autó inkább Kocs felé 
Fotó: Beküldött

A Kemma.hu megkérdezte az autópályák üzemeltetését végző a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (MKIF), hogy milyen esetekben terelik le a forgalmat Kocs felé az autópályáról. Válaszuk szerint az Útügyi- és Műszaki előírásoknak megfelelően, munkavégzés miatt sosem terelik le a forgalmat egy autópályáról a fő- és mellékút hálózatra. Azonban akadhatnak olyan helyzetek, amikor szükséges a terelés. 

Nem az autópálya a gond?

– Amennyiben mégis szükség lenne valami miatt leterelésre, azt kizárólag egyedi terv alapján tehetjük meg, de ilyen az M1-es autópályán nem lehetséges a forgalom sűrűsége miatt, hiszen ott folyamatosan biztosítanunk kell a kétszer kettes forgalmi sávot. Esetenként lezárhatunk csomópontot, de erről mindig időben és előre tájékoztatást adunk. Ebben az esetben az alternatív útvonalakat mindig megadjuk. Erről is egyedi terv készül, melyhez a terelőúton szükséges beavatkozásokat az ott illetékes közútkezelő előírásai szerint hajtjuk végre. A pályazárral járó balesetek esetén letereljük a pálya forgalmát, de csak a hatóságok kérésére, ami általában a rendőrség. Ezen esetekben azonnal tájékoztatjuk a közlekedőket az Útinformon és a közösségi oldalainkon is – válaszolta az MKIF Kommunikációs Igazgatóság. Hozzátették, hogy ilyen forgalomterelést júliusban két alkalommal hajtottak végre.

Az elmúlt időszakban nagyon megnövekedett a Kocsot és Tatát összekötő út forgalma. A helyiek szerint az elmúlt hetekben több napon is Kocson keresztül terelték le az M1-es autópálya forgalmát.
Kocs főútján egyre több kamion is feltűnik. A helyiek szerint a házaktól sem lehet kihajtani az útra a nagy forgalomtól 
Fotó: Beküldött

– Egy műszaki hibás jármű miatt volt 1 alkalommal 45 perces lezárás a 60-as kilométer szelvénynél, és egy alkalommal rendelt el a rendőrség pályazárat Komáromnál, balesetvizsgálati tevékenység miatt 30 percre.

Azonban a kocsiak nem így emlékeznek a történtekre. Többen is azt mesélték a Kemma.hu kérdésére, hogy több napon keresztül és még éjszaka is sorban haladtak át az autók a településen. Miklós szerint július 26-án már délelőtt beindult a forgalom, ami csak 28-án reggelre csökkent vissza a megszokottra. 

Timi pedig múlt pénteken, július 22-én este 10 órakor ment haza Tatáról, amikor a folyamatosan szembe jövő autók halogénlámpája nehezítette a vezetését. 

– Pénteken 22 óra körül nem a vadállatok miatt kellett óvatosan vezetnem, hanem az állandó szemből érkező halogén izzók sora miatt. Éjjel nem lehetett ablakot nyitni a forgalom zaja miatt, nappal pedig úgy éreztük, ahogy itt már korábban írták: a túloldalra születni kell – mondta Timi, aki szerint a településen áthaladó utat nem erre a nagy forgalomra tervezték. Az elmúlt évben szemmel láthatóan és érzékelhetően romlott az út minősége a nagy kamion és személygépjármű forgalom miatt. 

– Felhullámosodott, megkátyúsodott, rossz minőségű országút az eredmény, tetézve a korábbi amúgy sem jó állapotokat – mutatta a megsüllyedt aszfaltot Timi. 

Segítséget kérnek

Dorina azt mesélte, hogy napokig a saját házuk elől nem tudtak kiállni autóval vagy 10 percig, mert addig nem volt egy kis hely sem az autók között. Ráadásul többen az 50-es sebességhatárt sem tartották be. 

– Éjszaka nyitott ablaknál szinte lehetetlenség volt aludni pár napig, mert sorra jöttek az autók még este 10 után is – tette hozzá Dorina. 

Endre szerint már olyan veszélyes a helyzet, hogy muszáj valakinek lépnie. Ezért lakossági fórumot szeretne összehozni, hogy közösen, együttes erővel lépjenek fel a probléma ellen. Ugyanis nemcsak az autós, de a kerékpáros, illetve a gyalogos forgalom is komoly veszélyben van a nagy forgalom miatt. 

Ráadásul a szóban forgó 8136-os számú utat sok mezőgazdasági, lassú jármű is jár, ami jócskán lelassítja a forgalmat. A kanyargós út, illetve a folyamatosan szemből érkező járművek miatt pedig az előzés szinte lehetetlen, illetve nagyon veszélyes.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!