Továbbra is a reklámadó eltörlését kéri a reklámszövetség

2014. november 19. 12:03 MTI
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a kommunikációs iparág társszervezetei ismét a reklámadó eltörlését kérik, s felhívják a figyelmet az új adónem várható káros hatásaira.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A tájékoztatás szerint a jogszabály kedden megszavazott módosításai egyrészt látszatengedményeket adnak, másrészt tovább súlyosbítják Magyarország legnagyobb árbevételű médiavállalatának adófizetési kötelezettségét. Az intézkedés tovább rontja a reklámadóval mint különadóval már egyébként is megterhelt iparág helyzetét - hangsúlyozta az MRSZ az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében.
   
Hozzátették azt is, hogy az adminisztrációs terhek csökkentése önmagában nem mérsékli a reklámadó médiapiacra gyakorolt káros hatásait.
   
Közölték, a reklámszakma, a szektor vállalatainak érdekképviseletén túl, az ország gazdasági érdekeinek szem előtt tartása miatt is emelte fel a szavát az elmúlt hónapokban. A reklámadó piaci árnövekedéshez, így egyebek mellett a fogyasztási cikkek árának emelkedéséhez vezet, ami nemcsak életszínvonal-csökkentő, hanem várhatóan inflációgerjesztő hatással is jár - közölte az MRSZ.

   
A szervezet közleménye szerint a Price Waterhouse Coopers 2013-as reklámpiaci hatástanulmánya egyértelműen kimutatta, hogy a reklám kiemelten fontos szerepet tölt be a gazdaság egészséges működésében, és közvetlen hatással van a bruttó hazai termék (GDP) alakulására is.
   
Miközben a reklámadó káros gazdasági hatásai hamarosan kézzelfoghatók lehetnek, a költségvetéshez hozzáadott értéke  várhatóan mindössze 8 milliárd forint, ami elenyésző ahhoz a 800 milliárd forinthoz képest, amellyel az iparág a gazdaság teljesítőképességhez hozzá tud járulni - hangsúlyozta a reklámszövetség.
   
A várható káros hatásai miatt az MRSZ és a kommunikációs iparág társszervezetei ismételten kérik a kormányt, hogy a reklámadóról hozott döntést mihamarabb vizsgálja felül és az új adónemet törölje el - áll a közleményben.

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Továbbra is a reklámadó eltörlését kéri a reklámszövetség

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Egy kínai nő lett a világ legszebb légiutas-kísérője

A sencseni Liu Miaomiao a World Air Stewardess Association nevű szervezet versenyén nyerte el a címet.

Harcias alpakák őrzik 24 ezer karácsonyi pulyka életét (videó)

Egy angliai farmer szerint jobbak, mint az őrkutyák.

Kutya ekkorát még sohasem élvezkedett (videó)

Bőrrojt-függöny = mennyország.

Bálnának képzelte magát a fehér cápa, kiugrott a vízből (videó)

A jelenet Ausztrália partjainál rögzítették.

A neten gyűjt pénzt monoszkóp-lámpájára a magyar dizájner

Egy hónapig lehet még adakozni a gyártásra.

Alpesi sí: fantasztikus Miklós Edit, 3. lett Lake Louise-ban!

Alpesi sí: fantasztikus Miklós Edit, 3. lett Lake Louise-ban!

Minden idők legjobb magyar síelője beállította eddigi legjobb eredményét.

Vasárnapi sportműsor: rajt a női kézi Eb-n; kézi BL; topligák

Idegenben a Pool és az MU, derbi Rómában • NB II • NFL • Téli sportok • Sznúker.

Fejjel (nem) dőlt el: két fejes góllal döntetlen a Barcelona–Real Madridon

Amikor azt hitte a Barcelona, hogy megnyeri az el Clásicót, érkezett Sergio Ramos, így ponttal távozott a Real.

NB I: tizenkétezren az első decemberi fordulóban – nézőszámok

NB I: tizenkétezren az első decemberi fordulóban – nézőszámok

A meglévő adatok szerint a 18. körben 12 066-an tekintették meg a bajnoki mérkőzéseket a helyszínen, ami 2011-es átlagot jelent.

PL: A. Sánchez háromszor betalált és adott egy gólpasszt, nyert az Arsenal

A chilei a legutóbbi 24 bajnokiján 23 gólban volt közvetlenül benne. Özil is betalált.

NB I: a Vasas a második félidőben bedarálta a DVTK-t

Az angyalföldiek több mint három év után győzték le hazai pályán a DVTK-t tétmérkőzésen.

Kövessen bennünket a Facebook-on!
Megyei Piactér