8 tipp az egészséges táplálkozáshoz

2017. április 21. 11:29 K. D.
Az újabb és újabb gasztronómiai slágerek között nehéz eligazodni és megtalálni az ízlésünknek megfelelő, valóban egészséges ételeket. Azonban vannak örök érvényű tanácsok, melyeket ha megfogadunk biztosan sokat teszünk az egészségünkért.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Az egészséges életmód receptje Az egészséges életmód receptje
Manapság egyre többet foglalkozunk az egészséges táplálkozással. Kimondottan divatos vegetáriánusnak vagy vegánnak lenni, a közösségi oldalakon sokféle egészséges receptel bombázzák a felhasználókat, a gasztroblogokkal pedig alighanem Dunát lehetne rekeszteni. Következzen pár tanács ami mindig jól jöhet!

1. Változatos étkezés
Merjünk változtatni! A megszokott ételek helyett próbáljunk ki minél több újdonságot. Ezzel a módszerrel szinte bizonyosan elkerüljük, hogy szervezetünk ne kapja meg a szükséges tápanyagot.

2. Sok tejtermék
Naponta fogyasszunk tejterméket. A sajt, a túró, a joghurt sokat hozzátesz az egészséges étkezéshez.

3. Óvatosan a sóval!
Bár eleinte furcsa lehet, hamar meg lehet szokni a mérsékelten sózott ételeket is. Használjunk helyette különféle fűszereket.

4. Barna kenyér, rizs, párolt zöldség
Bár gyerekkorunkból nem biztos, hogy jó emlékek fűznek minket a barna kenyérhez, tegyünk vele még egy próbát. Sokkal egészségesebb, mint a fehér, és hamar rájövünk majd, hogy finomabb is. A krumpli és a tészta bűvköréből is érdemes kikerülni, a párolt zöldség és a rizs sokkal jobb választás.

5. Kerüljük a zsíros ételeket!
Olíva olajat használjunk bátran sütéshez és főzéshez, kerüljük a zsiradékban sütést és a rántást!

Mivel helyettesítsük a rántást?

Habarás
A lisztet tejjel, tejszínnel, tejföllel, esetleg joghurttal csomómentesre keverjük és hozzáadjuk a készített ételhez.

Egyéb sűrítési eljárások
Keményítővel a már elkészült ételt, mártást is sűríthetjük. Ehhez a keményítőt hideg vízben kell simára keverni, főzés végén a mártáshoz adni és pár percig forralni.

Kenyérrel is sűríthetünk, ezt a módszert főleg a mediterrán vidéken alkalmazzák. A kenyeret tejbe kell áztatni, s ha megszívta magát a főzelékhez adni.


Krémleveseket tojásssárgája és tejszín keverékével lehet sűríteni, ez az eljárás az úgynevezett legírozás.

6. Kevés édesség
Munkában sokkal egyszerűbbnek tűnik bekapni egy pár szem kekszet vagy egy szelet csokit. Azonban a túl sok édesség szintén káros, rágcsáljunk helyettük mandulát, mogyorót, zöldséget gyümölcsöt! Ha édességet eszünk, mindig étkezés után tegyük! Ételeinket ne cukrozzuk, használjunk helyette mézet. Tartózkodjuk cukros üdítőktől is!

7. Többszöri étkezés
Felejtsük el a napi 3 étkezést! Együnk helyette négyszer-ötször. Így könnyebb lesz mértéket tartani minden étkezéskor. Jó, ha minden nap ugyanazokban az időpontban étkezünk.

8. Sok folyadék
És ez nem azt jelenti, hogy igyunk meg napi 2,5 liter kólát! Ugyanez a mennyiség vízből viszont nagyon kifizetődő lesz egészségünk szempontjából.

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
8 tipp az egészséges táplálkozáshoz

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Spontán táncos bulit csaptak a dugó közepén

A kínai Hszian városában várakozás helyett egy busz utasai roptak egyet.

Karácsony helyett már májusban jön a kilencedik Star Wars

2019. május 24-re ne tervezzenek más programot.

Visszatér a legviccesebb szereplő az új Jurassic Worldben

Újra megcsodálhatjuk majd Jeff Goldblum tehetségét.

Mit pakol magának egy kisgyerek ebédre?

Csupa-csupa zöldséget és gyümölcsöt, ugye?

Manchester City–Manchester United: tényleg csütörtököt mondtak

Manchester City–Manchester United: tényleg csütörtököt mondtak

Az első félidőben láthattunk két-két helyzetet, aztán már csak Fellaini vitt színt és izgalmat a városi derbibe.

MLSZ: parkolási problémák miatt 400 ezret fizethet az FTC

Megsértették a hivatalos személyek parkolási feltételeinek biztosításával kapcsolatos szabályzati előírásokat.

Hoki-vb: „Belefutottunk egy jó formában lévő kapusba”

„Amit kérnek tőlünk, nem tartjuk be és rendkívül sok a fegyelmezetlenség.”

Hoki-vb: az eddigi éllovasé a torna legsúlyosabb veresége

Az öt gólt vágó Ausztria négy és fél perc alatt eldöntötte a Dél-Korea elleni meccsét.

U17: „Az Eb-re több odafigyeléssel és akarattal kell kimennünk”

A törökök elleni mérkőzés megmutatta a hibákat, amelyeket a horvátországi Eb-ig ki kell javítani.

Barca: Messi egy játékos mezét kérte el karrierje során

„Nem igazán szeretek mezt cserélni az ellenféllel, nekem ez egy furcsa gesztus.”

Előző
  • Kos
  • Bika
  • Ikrek
  • Rák
  • Oroszlán
  • Szűz
  • Mérleg
  • Skorpió
  • Nyilas
  • Bak
  • Vízöntő
  • Halak
Következő

Mai horoszkóp

  • A barátság és a munkája során számos kapcsolatot köt. Sikersorozat következik életében. Szívügyek terén boldog, s bizakodó lehet.
Kos Bika Ikrek Rák Oroszlán Szűz
Mérleg Skorpió Nyilas Bak Vízöntő Halak
Megyei Piactér