Hírek

2007.03.22. 09:03

Packáznak velünk? Ne hagyjuk!

Olvasóink sokszor fordulnak hozzánk nagy áruházakban vásárolt termékekkel kapcsolatos panaszokkal. Ezekkel összefüggésben adunk most összefoglaló jelleggel néhány tanácsot.

Rados Virág

A hozzánk érkező levelek sokaságából derül ki: olvasóink vásároltak egy nagy áruházlánc valamelyik üzletében egy terméket, amely a jótállási, illetve szavatossági időn belül meghibásodott. A szakszerviz csak ül rajta hónapokig, és nem ad csereutalványt; a vételárat így az üzlet nem fizeti vissza. Mi pedig ott állunk készülék és pénz nélkül.

Sajnos elmúltak már azok az idők, amikor ilyesmivel a fogyasztóvédelmi hatóság foglalkozott. Igaz, 2003-ig valóban így volt. Írtunk egy levelet a fogyasztóvédelemnek, ők intézkedtek, aztán értesítettek bennünket, hogy mehetünk a hibátlan termékért.

Az új törvények szerint a minőségi reklamáció a vásárló és a kereskedő közti ügylet. Ha vita van, a probléma orvoslásáért a békéltető testülethez, illetve a bírósághoz fordulhatunk.

Ha erre rászánjuk magunkat, tisztában kell lennünk jogainkkal. Például, hogy hasonló esetben minőségi reklamációval élhetünk, amelyet az üzlet köteles jegyzőkönyvbe venni. Ha erre nem hajlandók, írjuk be észrevételünket a vásárlók könyvébe. Utóbbinak jól látható, hozzáférhető helyen kell lennie. (Ha nem így van, annak valóban fogyasztóvédelmi bírság lehet a vége.)
Ne kábítsanak el a kedvező árak – hiába olcsó a termék, ha rossz. Tudatos vásárlókkal nem mernek majd packázni. Sokszor addig vannak csak nagy mellénnyel, amíg nem kéretjük az üzletvezetőt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!