Közélet

2017.03.08. 07:26

Bemutatták az új Swiftet – KÉPEK!

A Suzuki a 87. Nemzetközi Genfi Autószalonon mutatta be a teljesen megújult Swiftet, amely minden eddiginél erősebb és jobb formában kerül Európába, Japánból.

kemma.hu

Az új Swift a számok tükrében

Össztömege mindössze 840 kilogramm,

Egylencsés kamera és lézerszenzor biztosítja a fejlett érzékelőrendszert

1 centivel rövidebb a korábbi Swiftnél, de 2 centivel nagyobb a tengelytávja

254 literes csomagtér, ez 25 százalékkal nagyobb, mint az előző modellé

Az autó alacsonyabb, azonban 4 centivel szélesebb, mint a korábbi modell

Az első ülések 1 centivel távolabb vannak az autó tengelyétől, így 2 centiméterrel nőtt a középvonaluk közötti távolság

3 százalékkal csendesebb

8 százalékkal csökkenti a légellenállást az elődhöz képest

1,0 vagy 1,2 literes benzinmotorral és hibrid verzióban is

5 vagy 6 fokozatú, manuális vagy automata váltóval is elérhető lesz

Az egyliteres Boosterjet benzinmotor kiváló üzemanyag-takarékosság mellett ad le nagy teljesítményt. Az egyliteres motor nyomatéka akkora, mint az 1,7–1,8 literes szívómotoroké

Az 1,2 literes Dualjet benzinmotort öt százalékkal gazdaságosabb, mint a korábbi Swiftben működő Dualjet motorAz új Swiftről rengeteg adatot és számot kaptunk, ezekből emeltük ki a legfontosabbat, legérdekesebbeket.

Az biztos, hogy a Swift-örökségre építve a modell teljesen új stílust képvisel, a jobb teljesítményt biztosító, rendkívül könnyű karosszériáját pedig fejlett biztonsági technológiák egészítik ki.

– A megújult Swift igazi európai külsővel rendelkezik, miközben a sportos, funkcionális beltér és az agilis, fürge vezethetőség mellett a biztonság nyugalma is adott. Masao Kobori, a Swift vezető tervezőjének elmondása szerint a cél, olyan autó tervezése volt, amely azonnal lenyűgözi az embereket, és késztetést éreznek, hogy a gázpedálra lépjenek. Az európai értékesítés várhatóan 2017 áprilisában kezdődik – tudtuk meg Ruska Viktóriától, a Suzuki kommunikációs vezetőjétől.

Azért, hogy az európai ügyfelek megkaphassák mindazt, amire szükségük van a japán tervezés és fejlesztés mellett, Európa útjain, helyi tesztvezetőkkel finomhangolták az új Swiftet.

[caption id="" align="aligncenter" width="650"] „Az ember késztetést érez, hogy a gázpedálra lépjen”
[/caption]

A padlólemezt, a Swift fejlesztésének központi elemét 2016 januárjában kezdték el tesztelni az Egyesült Királyságban és Németországban. A több mint 10 000 kilométeres teszt során a csapatok összesen 90 felfüggesztés-prototípust vizsgáltak.

A hajtásláncokat, köztük a Suzuki lágy hibrid rendszerét is tesztelték Svéd-és Spanyolországban, valamint hegyvidékeken. A kapaszkodóképességet és a lejtmeneti tulajdonságokat az Alpok nehéz terepén tették próbára.

[caption id="" align="aligncenter" width="650"] Mintha lebegne a tető
[/caption]

Inspiráló vezetési élmény

Az új Swift az újgenerációs HEARTECT platformra épül, amelynek könnyű és rendkívül merev felépítése még jobb alapjellemzőket kölcsönöz a járműveknek. A padlólemez szerkezetének és a részegységek elrendezésének átfogó vizsgálata egy olyan merev keret kialakításához vezetett, amely még jobb ütközésbiztonságot kínál, folytonos, sima és ívelt formája pedig segíti az energia elnyelését. Így kevesebb merevítésre van szükség, ezért a jármű össztömege mindössze 840 kg, azaz 120 kg-mal könnyebb, mint a korábbi Swift. Ez nagyban hozzájárul a kisebb üzemanyag-fogyasztáshoz és hatalmas javulást hoz az alapvető funkciók, azaz a haladás, a kanyarodás és a megállás területén. A padlólemez és a csatlakozó részegységeket nem külön-külön, hanem egy egységként optimalizálták, ezért a zaj és a vibráció is csökkent, és javult a menetkomfort.

[caption id="" align="aligncenter" width="650"] A külsővel összhangban a belső kialakítás is merész és inspiráló
[/caption]

A többdimenziós műszerfalon színes vagy monokróm LCD kijelző kapott helyet, amely a kor követelményeinek megfelelően Bluetooth-kompatibilis.  

[caption id="" align="aligncenter" width="650"] Az egyliteres Boosterjet motor a nagyobb társait megszégyenítő nyomatékkal rendelkezik
[/caption]

Fejlett biztonság jellemzi

A kétszenzoros féksegéd (DSBS) rendszer lényege, hogy ha azt érzékeli, hogy hallható vagy látható figyelmeztetéssel jelez a vezetőnek ha ütközés várható. Ha nagy a veszélye annak, hogy az autó az előtte lévő akadálynak ütközik és a vezető vészfékez, akkor a rendszer bekapcsolja a fékrásegítőt, amely növeli a fékerőt. Ha tovább nő az ütközés veszélye, a rendszer erős automatikus fékezést végez, hogy elkerülje az ütközést vagy csökkentse a károkat.

60 km/h feletti sebességnél a sávelhagyásra figyelmeztető funkció megállapítja a várható útvonalat, és figyelmeztetéssel, például a kormány rezgésével jelez. Ez funkció a vezetési mintákat figyeli, és hang- vagy fényjelzéssel figyelmeztet, ha a jármű „kóvályogva” halad, például a vezető fáradása miatt.

A 40 km/h felett működő fényszóróvezérlés automatikusan átkapcsol a távolsági és a tompított világítás között a többi jármű jelenlététől és a fényviszonyoktól függően.

Az adaptív tempomat egy milliméteres hullámhosszú radarral figyeli az autó előtt haladó jármű távolságát, és automatikusan fenntartja a követési távolságot a három kiválasztható beállításnak megfelelően. Ha nem halad jármű az autó előtt, akkor a vezető által beállított (40 km/h–160 km/h) sebességet tartja.

Ezek mellett radaros fékrásegítő, hegymeneti elindulássegítő, vészfékezésjelző, Electronic Stability Program®, gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer. TECT ütközési energiát elnyelő karosszéria és 6 SRS légzsák is növeli a biztonságot, és a karosszériát is úgy alakították ki, hogy csökkentse a gyalogosok sérüléseit gázolásnál, ütközésnél.

Egylencsés kamera és lézerszenzor biztosítja a fejlett érzékelőrendszert

1 centivel rövidebb a korábbi Swiftnél, de 2 centivel nagyobb a tengelytávja

254 literes csomagtér, ez 25 százalékkal nagyobb, mint az előző modellé

Az autó alacsonyabb, azonban 4 centivel szélesebb, mint a korábbi modell

Az első ülések 1 centivel távolabb vannak az autó tengelyétől, így 2 centiméterrel nőtt a középvonaluk közötti távolság

3 százalékkal csendesebb

8 százalékkal csökkenti a légellenállást az elődhöz képest

1,0 vagy 1,2 literes benzinmotorral és hibrid verzióban is

5 vagy 6 fokozatú, manuális vagy automata váltóval is elérhető lesz

Az egyliteres Boosterjet benzinmotor kiváló üzemanyag-takarékosság mellett ad le nagy teljesítményt. Az egyliteres motor nyomatéka akkora, mint az 1,7–1,8 literes szívómotoroké

Az 1,2 literes Dualjet benzinmotort öt százalékkal gazdaságosabb, mint a korábbi Swiftben működő Dualjet motor Fejlett biztonság jellemzi A kétszenzoros féksegéd (DSBS) rendszer lényege, hogy ha azt érzékeli, hogy hallható vagy látható figyelmeztetéssel jelez a vezetőnek ha ütközés várható. Ha nagy a veszélye annak, hogy az autó az előtte lévő akadálynak ütközik és a vezető vészfékez, akkor a rendszer bekapcsolja a fékrásegítőt, amely növeli a fékerőt. Ha tovább nő az ütközés veszélye, a rendszer erős automatikus fékezést végez, hogy elkerülje az ütközést vagy csökkentse a károkat.

60 km/h feletti sebességnél a sávelhagyásra figyelmeztető funkció megállapítja a várható útvonalat, és figyelmeztetéssel, például a kormány rezgésével jelez. Ez funkció a vezetési mintákat figyeli, és hang- vagy fényjelzéssel figyelmeztet, ha a jármű „kóvályogva” halad, például a vezető fáradása miatt.

A 40 km/h felett működő fényszóróvezérlés automatikusan átkapcsol a távolsági és a tompított világítás között a többi jármű jelenlététől és a fényviszonyoktól függően.

Az adaptív tempomat egy milliméteres hullámhosszú radarral figyeli az autó előtt haladó jármű távolságát, és automatikusan fenntartja a követési távolságot a három kiválasztható beállításnak megfelelően. Ha nem halad jármű az autó előtt, akkor a vezető által beállított (40 km/h–160 km/h) sebességet tartja.

Ezek mellett radaros fékrásegítő, hegymeneti elindulássegítő, vészfékezésjelző, Electronic Stability Program®, gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer. TECT ütközési energiát elnyelő karosszéria és 6 SRS légzsák is növeli a biztonságot, és a karosszériát is úgy alakították ki, hogy csökkentse a gyalogosok sérüléseit gázolásnál, ütközésnél. Mintha lebegne a tető Mintha lebegne a tető „Az ember késztetést érez, hogy a gázpedálra lépjen” A külsővel összhangban a belső kialakítás is merész és inspiráló Az egyliteres Boosterjet motor a nagyobb társait megszégyenítő nyomatékkal rendelkezik -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!